مرور دوره 2, شماره 8 بر اساس تاریخ انتشار

  • ارتقای آمادگی استراتژیک برای مدیریت بحران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی 

    دانایی‌فرد, حسن؛ نصیری, معصومه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    امروزه سازمان‌های تولیدی و خدماتی در شرایط محیطی تغییر و تحول زندگی می‌کنند و شرایط اقتصادی، بازرگانی، فرهنگی، اجتماعی، و سیاسی محیط بر عملکرد آن‌ها تأثیر می‌گذارد. تهدید‌های محیطی، حیات و بقای سازمان‌‌ها را تهدید می‌کند ...

  • تدوین برنامه استراتژیک بهداشت، ایمنی و محیط زیست (مطالعه موردی: سازمان بنادر و دریانوردی) 

    علی محمدلو, مسلم؛ شاکر, شبنم؛ میرقادری, سیدهادی؛ باب‌الحوائجی, مجید؛ قربانی, محمد جواد (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    هدف از تدوین برنامه استراتژیک بهداشت، ایمنی و محیط زیست، آشنا ساختن مدیران با ابزارها و روش‌هایی است که با کمک آن‌ها بتوان مسائل این حوزه را در قالبی هدفمند مدیریت نمود. مؤثرترین مرحله برای دستیابی سیستماتیک به اهداف حوزه ...

  • تبیین و طراحی مدل رسالت مسئولیت اجتماعی سازمان 

    طبرسا, غلامعلی؛ رضائیان, علی؛ آذر, عادل؛ علیخانی, حمید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    در علم سازمان و مدیریت، مسئولیت اجتماعی، بخشی از مقوله اخلاق کار محسوب می‌گردد و از آن به‌عنوان اخلاقیات فراسازمانی یاد می‌شود. بسیاری معتقدند که مسئولیت اجتماعی سازمان، به‌نوعی، بر موفقیت و شکست آن تأثیرگذار است. توجه به ...

  • مشارکت در فعالیت های گروهی مدیریت استراتژیک و بهره وری 

    نوغانی‌دخت‌بهمنی, محسن؛ مسعودی, حمید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی میزان مشارکت مدیران و کارشناسان ارشد شرکت برق منطقه­ای خراسان در فعالیت­های گروهی مرتبط با مدیریت استراتژیک و بهره­وری در سال 1390 است که به روش پیمایشی با جامعه آماری 40 نفره (همه مدیران میانی و ...

  • استراتژی‌های مالی و بازده سهام شرکت‌های بورس اوراق بهادار تهران 

    اعرابی, سیدمحمد؛ رزمجوئی, محرم (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    براساس تعریف به جایگاه، استراتژی مالی بعدی از استراتژی شرکت است که ماهیت و جهت امور مالی سازمان را تعیین می‌کند. همچنین براساس تعریف به اجزاء، استراتژی مالی، شامل استراتژی تأمین مالی، استراتژی سرمایه در گردش، استراتژی ...

  • راهبرد پویایی‌شناسی تأثیر دانش بر عملکرد و پایدارسازی رضایت مشتریان 

    میرغفوری, سیدحبیب‌الله؛ مروتی‌ شریف‌آبادی, علی؛ مداح, مرتضی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2012-02-20)
    هدف از این تحقیق شناسایی و تحلیل تأثیرگذاری مدیریت دانش بر عملکرد سازمانی و رضایت مشتریان است. باتوجه به ماهیت پویای مدیریت دانش و همچنین تبعیت عملکرد سازمانی از تحولات محیطی، از مدل پویایی سیستم در این مطالعه استفاده شده ...