توسعه صادرات با ارتقاء توانمندیهای بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
فقیهی, محمدحسینی, میرزا حسنملکی, حمیدنوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
ظرفیت بالقوه موجود و قیمتهای قابل رقابت ازجمله عواملی هستند که بر جذابیت حضور تولیدات ایرانی و بهخصوص محصولات پتروشیمی در بازارهای بینالمللی افزوده است. به همین منظور در این پژوهش تلاش شده ضمن تبیین مفهوم توانمندیهای بازاریابی، تأثیرپذیری آن از عوامل محیطی داخلی – خارجی و نوع محصول در صنعت پتروشیمی مورد بررسی قرار گیرد. نوع پژوهش ازنظر هدف کاربردی و روش جمعآوری دادهها ماهیت توصیفی - پیمایشی دارد. ابزار مورد استفاده جهت جمعآوری اطلاعات، پرسشنامه و روش مورد استفاده جهت سنجش فرضیات تحلیل رگرسیون چندگانه و تحلیل عاملی تأییدی تعیین گردیده است. نتایج بهدستآمده ضمن تأیید تأثیر متغیرهای قیمتگذاری، توسعه کالاهای جدید، مدیریت کانال توزیع، مدیریت تحویل، خدمات پس از فروش و ارتباطات بازاریابی بهعنوان عوامل زیرمجموعه توانمندیهای بازاریابی، اثرگذاری نوع محصول و محیط خارجی را نیز بر آن میپذیرد. با اینحال در بین عوامل محیطی، تأثیر محیط داخلی را بر توانمندیهای بازاریابی، کمتر از سطح اطمینان معمول 95 درصد معنادار گردید که نشاندهنده تأثیر بیشتر نوع محصول به نسبت عوامل محیطی سازمان در ارتقا توانمندی بازاریابی بینالمللی است.
کلید واژگان
توانمندیهای بازاریابیقیمتگذاری
کانال توزیع
خدمات پس از فروش
صادرات
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2015-08-231394-06-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نور کرجدانشگاه پیام نور
دانشگاه پیام نور تهران
شاپا
2228-68532676-6744




