دوره 6, شماره 22

 

ارسال های اخیر

  • تبیین الگوی رهبری راهبردی برای ارتقای سطح عملکرد کارکنان 

    اکبری, محسن؛ دوستار, محمد؛ اسماعیل‌زاده, محمد؛ حسینی, هانیه (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    با توجه به تأثیر مستقیم نحوه عملکرد کارکنان بر میزان دسترسی به اهداف سازمانی، بررسی عوامل تأثیرگذار بر عملکرد کارکنان ازجمله ضروریات سازمان‌ها است. نقش رهبر سازمان همواره به‌عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار بر کارکنان و گرایش‌های ...

  • توسعه صادرات با ارتقاء توانمندی‌های بازاریابی 

    فقیهی, محمد؛ حسینی, میرزا حسن؛ ملکی, حمید (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    ظرفیت بالقوه موجود و قیمت‌های قابل‌ رقابت ازجمله عواملی هستند که بر جذابیت حضور تولیدات ایرانی و به‌خصوص محصولات پتروشیمی در بازارهای بین‌المللی افزوده است. به همین منظور در این پژوهش تلاش شده ضمن تبیین مفهوم توانمندی‌های ...

  • آینده‌پژوهی برای راهبرد‌های مدیریت دانش با رویکرد سناریونگاری 

    سعیدپور, سعید؛ بهبودی, محمدرضا؛ احمدی کهنعلی, رضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    دانش برای سازمان‌ها ازجمله دارایی‌های راهبردی است، به‌طوری‌که صاحب‌نظران علم مدیریت، دانش را ایجادکننده مزیت پایدار می‌دانند؛ پس، به‌منظور حفظ این مزیت در آینده، سازمان‌ها باید آمادگی اقدام در برابر شرایط احتمالی و تجویز ...

  • تدوین راهبرد فرآیندی بازاریابی با شخصیت برند و بودجه مصرف‌کننده 

    بیات, روح الله؛ فرقانی پیله رود, سانیا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    امروزه در محیط رقابتی، کالاهای ایرانی معمولاً به دلیل عدم توجه در تدوین راهبردهای کارای بازاریابی و نه لزوماً به دلیل عدم کیفیت قابل‌قبول، توسط مصرف‌کنندگان از صحنه رقابت با رقبای خارجی کنار زده می‌شوند. با درک این واقعیت، ...

  • تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفه‌ای و عملکرد صادرات 

    کریمی, محمدرضا؛ زهره وند, طاهره (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر راهبردی آشفتگی بازار و تکنولوژی بر ارتباطات تعاملات میان وظیفه‌ای و عملکرد صادرات صورت گرفته است، این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع­آوری داده‌ها از نوع توصیفی ـ پیمایشی می‌باشد، ...

  • تبیین مدل کنترل راهبردی در صنعت توزین 

    خاشعی, وحید؛ هرندی, عطاءاله (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    مطالعه گفتمان در حوزه‌های بومی و صنایع مشخص، یکی از جریان‌های پژوهشی تأکید شده از سوی جدیدترین پارادایم راهبرد پژوهی، یعنی (راهبرد به‌منزلۀ عمل) هست. مطالعه انتقادی پیش رو با استفاده از پژوهش کیفی و با اتکا بر فلسفه ...

  • تدوین راهبرد‌های کلان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بر اساس چشم‌انداز 1404 

    کاظمی, سیدعباس؛ شکوهیار, سجاد؛ ذوالفقاری, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2015-08-23)
    اصل اساسی مدیریت راهبردی این است که سازمان‌ها باید برای بهره جستن از فرصت‌ها و پرهیز از اثرات ناشی از تهدیدات یا کاهش دادن آن‌ها درصدد تدوین راهبرد‌هایی برآیند؛ و از طرفی یکی از فعالیت‌های اصلی و ضروری مدیریت راهبردی این ...