نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبشیر خداپرستی, رامینfa_IR
dc.contributor.authorپیروزی باری, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorباقری قره بلاغ, هوشمندfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:03Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:03Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:03Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:03Z
dc.date.issued2020-09-22en_US
dc.date.issued1399-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-05en_US
dc.date.submitted1399-02-16fa_IR
dc.identifier.citationبشیر خداپرستی, رامین, پیروزی باری, مهدی, باقری قره بلاغ, هوشمند. (1399). واکاوی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی و مزیت رقابتی: میانجی‌گری استراتژی‌های انعطاف‌پذیری در شرکت‌های صنعتی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 11(43), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_113458.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186863
dc.description.abstractشرکت‌ها برای بقا، مزیت رقابتی و موفقیت در فعالیت‌های صادراتی به شناسایی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی خود نیازمندند. در این راستا، هدف از این پژوهش بررسی تاثیر توانمندی‌های شرکت بر عملکرد صادراتی و مزیت رقابتی با نقش میانجی انعطاف‌پذیری متمرکز بر بازار است. پژوهش حاضر از لحاظ هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- پیمایشی است. جامعۀ آماری پژوهش حاضر کلیه شرکت‌های فعال در شهرک‌های‌ صنعتی ارومیه می‌باشد که 150 نفر با روش نمونه‌گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته و برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. یافته‌های پژوهش نشان داد که ابعاد توانمندی‌های شرکت (قابلیت بازاریابی، منابع مالی و پیکربندی جغرافیایی) و همچنین انعطاف‌پذیری متمرکز بر بازار (فرایند عملیاتی، فناوری استراتژیک و تولید از طریق قراردادهای فرعی) تأثیر مستقیم و معناداری بر مزیت رقابتی و عملکرد صادراتی دارد و همچنین نقش میانجی‌گری انعطاف‌پذیری نیز مورد تأیید قرار گرفت.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectتوانمندی های شرکتfa_IR
dc.subjectاستراتژی های انعطاف پذیری متمرکز بر بازارfa_IR
dc.subjectعملکرد صادراتیfa_IR
dc.subjectمزیت رقابتیfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.titleواکاوی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی و مزیت رقابتی: میانجی‌گری استراتژی‌های انعطاف‌پذیری در شرکت‌های صنعتیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه ارومیهfa_IR
dc.contributor.departmentکاندیدای دکتری مدیریت بازرگانی، دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری، دانشگاه سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue43
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد