• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین استراتژی عملیات شرکت‌‏های صنایع غذایی در شرایط رکود تورمی

    (ندگان)پدیدآور
    پرچمی افرا, علیبهنامیان, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    675.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به­کارگیری استراتژی عملیات در صنایع مختلف به­واسطه ارائه چارچوبی برای تصمیم‏گیری مناسب بسیار حائز اهمیت است. در این میان، صنایع غذایی از مهم­ترین زمینه‏هایی است که شرکت‏های فعال در این صنعت ملزم به اتخاذ یک استراتژی عملیات مشخص، به­خصوص در شرایط بحران اقتصادی مثل رکود تورمی هستند. در این مقاله با به­کارگیری مدل ماتریس استراتژی عملیات، چارچوبی برای تدوین استراتژی عملیات ارائه می‏شود. در این ماتریس، منظر بازار در قالب اهداف عملکردی (شامل کیفیت، سرعت، قابلیت اعتمادپذیری، قابلیت انعطاف‏پذیری و هزنیه) و منظر قابلیت‏های عملیات در چهار ناحیه تصمیم (شامل ظرفیت، شبکه تأمین، تکنولوژی فرآیند و توسعه و سازمان­دهی) با هم در نظر گرفته می‏شود. در این پژوهش، بر پایه رویکرد توصیفی- تحلیلی، به مطالعه و تجزیه­و­تحلیل پژوهش­های پیشین و ارزیابی شرایط مشابه در کشورهای دیگر پرداخته می‏شود. براساس تحلیل‏های صورت گرفته، راه­کارهایی برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک که می‏تواند یک برنامه راهبردی را در اختیار مدیران ارشد در شرایط رکود تورمی قرار دهد، ارائه می‏شود. بر این اساس مناسب‏ترین راه­کار، اتخاذ تصمیمات مرتبط با توسعه و سازمان­دهی است که در این راستا، کاهش هزینه‏ها و افزایش کیفیت در یک چرخه پیوسته می‏تواند منجر به بهبود وضعیت رقابتی شرکت گردد.
    کلید واژگان
    استراتژی عملیات
    صنایع غذایی
    رکود تورمی
    اهداف عملکرد
    ناحیه تصمیم
    مدیریت

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    انجمن مدیریت راهبردی ایران
    Iran Strategic Management Society
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان
    دانشگاه بوعلی سینا، همدان

    شاپا
    2228-6853
    2676-6744
    URI
    http://www.smsjournal.ir/article_106523.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186845

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب