نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپرچمی افرا, علیfa_IR
dc.contributor.authorبهنامیان, جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:51:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:51:00Z
dc.date.available1399-07-09T00:51:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:51:00Z
dc.date.issued2020-03-20en_US
dc.date.issued1399-01-01fa_IR
dc.date.submitted2019-12-04en_US
dc.date.submitted1398-09-13fa_IR
dc.identifier.citationپرچمی افرا, علی, بهنامیان, جواد. (1399). تدوین استراتژی عملیات شرکت‌‏های صنایع غذایی در شرایط رکود تورمی. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 11(41), 39-56.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_106523.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186845
dc.description.abstractبه­کارگیری استراتژی عملیات در صنایع مختلف به­واسطه ارائه چارچوبی برای تصمیم‏گیری مناسب بسیار حائز اهمیت است. در این میان، صنایع غذایی از مهم­ترین زمینه‏هایی است که شرکت‏های فعال در این صنعت ملزم به اتخاذ یک استراتژی عملیات مشخص، به­خصوص در شرایط بحران اقتصادی مثل رکود تورمی هستند. در این مقاله با به­کارگیری مدل ماتریس استراتژی عملیات، چارچوبی برای تدوین استراتژی عملیات ارائه می‏شود. در این ماتریس، منظر بازار در قالب اهداف عملکردی (شامل کیفیت، سرعت، قابلیت اعتمادپذیری، قابلیت انعطاف‏پذیری و هزنیه) و منظر قابلیت‏های عملیات در چهار ناحیه تصمیم (شامل ظرفیت، شبکه تأمین، تکنولوژی فرآیند و توسعه و سازمان­دهی) با هم در نظر گرفته می‏شود. در این پژوهش، بر پایه رویکرد توصیفی- تحلیلی، به مطالعه و تجزیه­و­تحلیل پژوهش­های پیشین و ارزیابی شرایط مشابه در کشورهای دیگر پرداخته می‏شود. براساس تحلیل‏های صورت گرفته، راه­کارهایی برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک که می‏تواند یک برنامه راهبردی را در اختیار مدیران ارشد در شرایط رکود تورمی قرار دهد، ارائه می‏شود. بر این اساس مناسب‏ترین راه­کار، اتخاذ تصمیمات مرتبط با توسعه و سازمان­دهی است که در این راستا، کاهش هزینه‏ها و افزایش کیفیت در یک چرخه پیوسته می‏تواند منجر به بهبود وضعیت رقابتی شرکت گردد.fa_IR
dc.format.extent674
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectاستراتژی عملیاتfa_IR
dc.subjectصنایع غذاییfa_IR
dc.subjectرکود تورمیfa_IR
dc.subjectاهداف عملکردfa_IR
dc.subjectناحیه تصمیمfa_IR
dc.subjectمدیریتfa_IR
dc.titleتدوین استراتژی عملیات شرکت‌‏های صنایع غذایی در شرایط رکود تورمیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentگروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه بوعلی سینا، همدانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue41
dc.citation.spage39
dc.citation.epage56
nlai.contributor.orcid0000-0002-4122-4575


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد