نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاعظمی, محسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:50:59Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:50:59Z
dc.date.available1399-07-09T00:50:59Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:50:59Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2019-10-12en_US
dc.date.submitted1398-07-20fa_IR
dc.identifier.citationاعظمی, محسن. (1399). تحلیل ابعاد و مؤلفه‌های اثرگذار بر تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر فن‌بازارها. فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی, 11(42), 1-20.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6853
dc.identifier.issn2676-6744
dc.identifier.urihttp://www.smsjournal.ir/article_106584.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/186838
dc.description.abstractتجاری‌سازی به عنوان یک فرایند غیرخطی و پیچیده مستلزم ایفای نقش بازیگران و عوامل مختلف با توانمندی‌های متفاوت است. یکی از ساز و کارهایی که استفاده از آن با هدف تسهیل در امر پیاده‌سازی و تحقق سیاست‌های اقتصاد تجاری‌سازی به عنوان یک فرایند غیرخطی و پیچیده مستلزم ایفای نقش بازیگران و عوامل مختلف با توانمندی‌های متفاوت است. فن‌بازار به عنوان یکی از ابزارهایی است که با هدف سهولت در اجرا و محقق شدن سیاست‌های اقتصاد دانش‌بنیان و تجاری‌سازی محصولات در این حوزه به وجود آمده و در واقع، سامانه‌ای برای هدایت و نظارت بر مبادلات فناوری است. هدف از پژوهش حاضر تبیین و تحلیل نقش فن‌بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان از طریق شناسایی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر بر تجاری‌سازی در بستر فن‌بازار می‌باشد. روش پژوهش آمیخته بوده و از کسب نظر خبرگان حوزه فناوری برای دستیابی به ابعاد و مؤلفه‌های مؤثر بر تجاری‌سازی در بستر فن‌بازار استفاده شده است. نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان داد که از میان 43 شاخص شناسایی شده مؤثر در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان در بستر فن‌بازار پس از چرخش متغیرها در نهایت 9 عامل شناسایی شدند که در مجموع 74/80 درصد از واریانس را تبیین نمودند. عوامل «بازاریابی فناوری»، «مشاوره و انتقال فناوری» و «عوامل حقوقی و تأمین مالی» به ترتیب در رتبه‌های نخست نقش فن‌بازار در تجاری‌سازی محصولات دانش‌بینان قرار گرفتند.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن مدیریت راهبردی ایرانfa_IR
dc.publisherIran Strategic Management Societyen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه مطالعات مدیریت راهبردیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Strategic Management Studiesen_US
dc.subjectکلید واژه ها: فن بازارfa_IR
dc.subjectتجاری سازیfa_IR
dc.subjectشرکت های دانش بنیانfa_IR
dc.subjectمدیریت و برنامه ریزی راهبردیfa_IR
dc.titleتحلیل ابعاد و مؤلفه‌های اثرگذار بر تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان در بستر فن‌بازارهاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-fa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه پیام نور- عضو هیات علمیfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue42
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد