دوره 6, شماره 24

 

ارسال های اخیر

  • الگویابی نظام‌مند مدیریت راهبردی منابع انسانی 

    لاجوردی, سید جلیل؛ ملاجان, علی؛ کشاورز, سحر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    منابعانسانییک سیستم، به ­عنوان اصلی‌ترین بخش از ذی­نفعان، STHs، داخلی یک سیستم، متمایزاز سایرمنابع، به­ عنوان مهم­‌ترین سرمایه‌ رقابتی و راهبردی سیستم معرفی می‌شود؛ بر این اساس و با تاکید بر اهمیت ویژه منابع انسانی در ...

  • طراحی و توسعه نقشه راهبرد مدیریت دانش سازمانی 

    محمودی میمند, محمد؛ اکبری, مهدی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    علی­رغم کارکرد مدیریت دانش در ایجاد مزیت رقابتی، هنوز بسیاری از سازمان­‌ها، در بهره‌­گیری اثربخش ازآن ناکام مانده­اند؛ زیرا با شناخت ضعیفی از ابعاد پیشبرد مدیریت دانش سازمانی روبه‌­رو شده­‌اند و نتوانسته­‌اند میان اهداف ...

  • تحلیل رقابتی بازار کاشی و سرامیک 

    حاجی کریمی, عباسعلی؛ صناعی, ایمان (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    تحلیل رقابتی یکی از مهم‌ترین عناصر برنامه راهبردی بازاریابی در شرکت‌ها است. رقابت‌پذیری در صنعت کاشی و سرامیک طی سال‌های اخیر فزونی یافته است. یک تحلیل رقابتی دارای ساختار و محتوای مناسب می‌تواند باعث برنامه‌ریزی صحیح ...

  • علت‌یابی رویگردانی مشتریان با ارزش صنعت بانکداری 

    حسینی, میرزاحسن؛ حمیدی زاده, محمدرضا؛ جوکار, علی‌اکبر؛ رضایی, مهدی (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    تحقیق حاضر باهدف بررسی عوامل رویگردانی مشتریان با ارزش در صنعت بانکداری خصوصی و با محوریت جامعۀ پزشکان متخصص به انجام رسید. جامعۀ آماری تحقیق را 59 نفر از پزشکان متخصص فعال در کلان‌شهر تهران تشکیل می‌دادند. همچنین، جهت ...

  • ارزیابی تفکر راهبردی مدیران و تأثیر آن بر نوآوری سازمانی 

    بیک‌زاد, جعفر؛ سلطانی, فریبا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    هدف مقاله، ارزیابی تفکر راهبردی مدیران و تأثیر بر نوآوری  سازمانی در سازمان تأمین اجتماعی آذربایجان غربی است. برای این منظور تفکر راهبردی مدیران براساس نظریه گیلگیوس و نوآوری سازمانی براساس نظریه دورابجی و همکاران تعریف و ...

  • الگوی هوشمندی بنگاه‌های مادر و شیوه مادری آن در مدیریت کسب‌وکارهای تابعه 

    اسدزاده, عبدالله؛ رحمان‌سرشت, حسین (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    در این مقاله، به بررسی شیوه­‌های مادری و رابطه آن با درک بنگاه مادراز کسب‌­و­کارها و با شناسایی و دسته­‌بندی عوامل محیطی بنگاه مادر و استفاده از مفاهیم و ادبیات رایج هوشمندی رقابتی، به توسعه و تقویت درک مادری پرداخته و ...

  • تحلیل مسائل اجرای خط‌مشی‌های اداری 

    قربانی‌زاده, وجه‌الله؛ شریف‌زاده, فتاح؛ معتضدیان, رسول (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    خط‌­مشی‌­گذاری عمومی شامل سه مرحله اصلی تدوین، اجرا و ارزیابی است. در مسیر اجرای کامل خط‌­مشی، عوامل بازدارنده و تنگناهای زیادی وجود دارند که شناسایی عمد‌‌‌‌ه‌­ترین آنها به­منظور کارآمد کردن اجرای خط­‌مشی از اهداف اصلی این ...

  • تبیین راهبردهای موجود در خصوص جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها در لایحه تجارت و حقوق فرانسه 

    علاءالدینی, امیرعباس؛ آذربایجانی, علیرضا (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    ورشکستگی شرکت‌های تجاری نه تنها یک شرکت بلکه اقتصاد یک کشور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این راستا برخی کشورها ازجمله کشور فرانسه درصدد جلوگیری از ورشکستگی شرکت‌ها با راهکارهای مختلف برآمدند. این پژوهش با روش تحلیلی-توصیفی ...

  • الگوی خلق ارزش برند در چارچوب آمیخته بازاریابی برند 

    رضایی‌فرد, فریده؛ سرداری, احمد؛ یزدانی, ناصر (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    امروزه کسب جایگاه مناسب نشان تجاری شرکت در ذهن مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. پژوهش حاضر در پی آن است که عناصر آمیخته بازاریابی 4c را شناسایی کرده و به اولویت­بندی آنها در صنعت کاشی و سرامیک استان یزد بپردازد. بدین ...

  • وضعیت آمادگی و سطح پذیرش توسعه صنعت گردشگری کشور 

    قوچانی, فرخ؛ خیری اوروندی, بیژن؛ ایران‌نژاد پاریزی, الهام (انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society, 2016-02-20)
    صنعت گردشگری از بخش­های خدماتی رو به‌­رشد جهان است. یکی از عناصر مهم در توسعه این صنعت بازاریابی است. در بسیاری از استان‌­های کشور با وجود قابلیت‌­های گردشگری زیاد، توسعه صنعت گردشگری نادیده گرفته شده است؛ استان چهارمحال ...