طراحی و توسعه نقشه راهبرد مدیریت دانش سازمانی
(ندگان)پدیدآور
محمودی میمند, محمداکبری, مهدینوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
علیرغم کارکرد مدیریت دانش در ایجاد مزیت رقابتی، هنوز بسیاری از سازمانها، در بهرهگیری اثربخش ازآن ناکام ماندهاند؛ زیرا با شناخت ضعیفی از ابعاد پیشبرد مدیریت دانش سازمانی روبهرو شدهاند و نتوانستهاند میان اهداف راهبردی مدیریت دانش سازمانی تعامل برقرار کنند. طراحی و توسعه نقشه راهبرد مدیریت دانش سازمانی است. دراین بررسی، ضمن انجام مطالعات کتابخانهای، از مصاحبه با خبرگان و روش مدلسازی تفسیری- ساختاری بهمنظور شناسایی و تعیین روابط متقابل اهداف راهبردی کنترلی مدیریت دانش سازمانی استفاده شد. براین اساس، 21 هدف راهبردی دانش سازمانی در قالب 9 مولفه کلیدی تعیین شده است و از رویکرد ISM در 12 سطح برای تعریف و توسعه ارتباطات و توالی اهداف و ترسیم نقشه راهبرد دانش سازمانی استفاده شد.
کلید واژگان
مدیریت دانشنقشه راهبردی
مدلسازی تفسیری- ساختاری
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه پیام نوردانشگاه پیام نور
شاپا
2228-68532676-6744




