تحلیل رقابتی بازار کاشی و سرامیک
(ندگان)پدیدآور
حاجی کریمی, عباسعلیصناعی, ایماننوع مدرک
Textعلمی-
زبان مدرک
فارسیچکیده
تحلیل رقابتی یکی از مهمترین عناصر برنامه راهبردی بازاریابی در شرکتها است. رقابتپذیری در صنعت کاشی و سرامیک طی سالهای اخیر فزونی یافته است. یک تحلیل رقابتی دارای ساختار و محتوای مناسب میتواند باعث برنامهریزی صحیح مدیران شرکتها در راستای سودآوری برای ذینفعان آنها شود. در این پژوهش به دنبال شناسایی مؤلفههای تحلیل رقابتی در بخش لوکس بازار صنعت کاشی و سرامیک از منظر خبرگان این صنعت هستیم. این پژوهش از طریق تحلیل محتوای نتایج مصاحبه عمیق با 20 نفر از خبرگان صنعت کاشی و سرامیک (مدیران شرکتهای تولیدکننده) در شهر تهران، اقدام به شناسایی این مؤلفهها نموده است. نتایج نشان داد که پنج بعد اصلی محصول، ترفیع، توزیع، قیمت و توان رقابتی به همراه نه بعد فرعی کیفیت محصول، تنوع محصول، شناسه محصول، دانش محصول، خدمات حین و پس از فروش، تبلیغات، پیشبرد فروش، مهارت توزیع نمایندگان و مهارت توزیع شرکت از منظر خبرگان صنعت در تحلیل رقابتی دارای اهمیت است.
کلید واژگان
تحلیل محتوامحصول
ترفیع
توزیع
قیمت
توان رقابتی
شماره نشریه
24تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
انجمن مدیریت راهبردی ایرانIran Strategic Management Society
سازمان پدید آورنده
دانشگاه شهید بهشتیدانشگاه شهید بهشتی
شاپا
2228-68532676-6744




