نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرنگ, مظفرfa_IR
dc.contributor.authorخاک زند, مهدیfa_IR
dc.contributor.authorچنگیز, فهیمهfa_IR
dc.contributor.authorفرشادفر, لیلاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:47:23Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:47:23Z
dc.date.available1399-07-09T00:47:23Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:47:23Z
dc.date.issued2009-06-22en_US
dc.date.issued1388-04-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-27en_US
dc.date.submitted1399-03-07fa_IR
dc.identifier.citationفرنگ, مظفر, خاک زند, مهدی, چنگیز, فهیمه, فرشادفر, لیلا. (1388). "معماری گروهی" حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماری. فناوری آموزش, 3(3), 221-233. doi: 10.22061/tej.2009.1330fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1330
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_1330.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185504
dc.description.abstract<strong>معماری گروهی موضوعی راهبردی و بحث برانگیز در موفقیت فرایند طراحی معماری امروز محسوب می­شود. همان طور که    می­دانیم؛ گروه فقط به مثابه مجموعه</strong><strong>‌</strong><strong>ای از افراد عمل نمی</strong><strong>‌</strong><strong>کند، بلکه به نحوی از توانمندی</strong><strong>‌</strong><strong>های مجموع افراد فراتر می</strong><strong>‌</strong><strong>رود. در این­گونه طراحی، ساختمان، گسترش ذره ذره مشارکت در طراحی است که فراتر از یک تک بنا است و حاوی ارتباطات اجتماعی کلیه افرادی است که درگیر فرایند طراحی بوده­اند. بر این اساس شیوه پیشنهادی مقاله مبتنی بر برخورد با معماری گروهی یک امر ضروری است؛ زیرا در طی رشد جوامع و گسترش علم، اجزاء یک گروه با کمک هم می­توانند چرخ­دنده­های ماشین طراحی را حرکت دهند.  </strong><br /> <strong>هدف این مقاله حرکت در راستای اصول پایه تفکر در طراحی گروهی می باشد. با توجه به چنین رویکردی به بررسی مفهوم گروه و کار گروهی در معماری پرداخته­ایم تا با شناسایی گام­های طراحی گروهی، در یک طراحی گروهی دانشجویی با دانشجویان همراه شویم و نقاط ضعف و قوت حرکت آنان را در گام­های متفاوت شناسایی کنیم و بر اساس اهمیت این مسأله در عصر حاضر اثرات آموزش در به کارگیری این فعالیت را در دانشجویان بررسی نماییم. در همین راستا و به منظور بررسی تاثیرات آموزش در بالا بردن کیفیت طراحی گروهی در دانشجویان، آزمونی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان به عمل آمد. این آزمون به صورت برگزاری جلسات اسکیس دو ساعته و تشکیل گروه­های پنج نفره و به روش تحقیق آزمون فرض تک متغیری و با توجه به مستقل بودن گروه­ها و برابری واریانس آنها در جامعه به شیوه آزمون </strong><strong>t-student</strong><strong> (</strong><strong>t</strong><strong>- تک متغیری) برای گروه­های مستقل صورت گرفت. این تست­ها شامل دو آزمون تست اولیه در شرایط عدم آگاهی و آشنایی دانشجویان با کار گروهی انجام شد و سپس تست تکمیلی</strong><strong>از دانشجویان مورد نظر به عمل آمد. پس از طی دوره آموزش و تشریح کار گروهی گرفته شد که نتایج این تست­ها در مقاله حاضر مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.</strong>fa_IR
dc.format.extent1019
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1330
dc.subjectمعماری گروهیfa_IR
dc.subjectقوانین تجزیه و تحلیلfa_IR
dc.subjectفرایند طراحی معماریfa_IR
dc.subjectرفتارهای طراحیfa_IR
dc.subjectارتباطات گروهیfa_IR
dc.subjectآموزش فنی و حرفه ایfa_IR
dc.subjectمعماریfa_IR
dc.title"معماری گروهی" حلقه مفقوده در آموزش طراحی معماریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده معماری و شهرسازی، دانشگاه علم و صنعت ایران،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه هنر اصفهان،اصفهان،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه هنر اصفهان،اصفهان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue3
dc.citation.spage221
dc.citation.epage233


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد