• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی راه‌کارهای کیفیت‌بخشی به آموزش‌های ضمن خدمت

    (ندگان)پدیدآور
    نصری, صادقکرم‌پور, عبدالحسینپیروزنیا, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.513 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش شناسایی راه‌های کیفیت‌بخشی به آموزش‌های ضمن خدمت در دانشگاه شهید رجایی بوده است. این تحقیق یک تحقیق پیمایشی و از نوع توصیفی است و چون در نهایت پیشنهادهای کاربردی ارائه خواهد نمود در دسته­ی تحقیقات کاربردی قرار دارد. برای این منظور 5 شاخص نیازسنجی آموزشی، تدوین اهداف‌ و محتوای آموزشی، راهبردهای یاددهی - یادگیری، شرایط و امکانات آموزشی، و ارزشیابی، و مؤلفه‌های آن­ها مورد بررسی قرار گرفت. جامعه­ی آماری این تحقیق، کلیه کارکنان دانشگاه شهید رجایی که آموزش‌های ضمن خدمت برای آن­ها به اجرا درآمده (حدود 223 نفر)، بوده است. نمونه‌گیری براساس جدول مورگان و به­صورت طبقه‌ای تصادفی انجام شده است و در نهایت تعداد 150 نفر به­عنوان نمونه­ی آماری انتخاب شدند. برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه­ی محقق­ساخته استفاده و روایی محتوایی آن با نظر متخصصان تأیید شده است. پایایی ابزار در اجرای مقدماتی آن با آلفای کرونباخ 93/0 در حد مطلوب بوده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها نیز از آزمون مجذور کای استفاده شد. یافته‌ها حاکی است که مهم‌ترین عامل برای کیفیت‌بخشی به دوره‌های ضمن خدمت در دانشگاه به مدرسان دوره و کم اهمیت‌ترین عامل به استفاده از آموزش از راه دور و مجازی اختصاص یافت. اولویت‌های شاخص‌ها نیز به ترتیب: نیازسنجی آموزشی، رویکردهای یاددهی – یادگیری، شرایط و امکانات آموزشی رفاهی، هدف‌گذاری و تعیین محتوای مناسب و در نهایت ارزشیابی از دوره‌ها تعیین شد. در پایان الگوی نظری آموزش‌های ضمن خدمت در دانشگاه شهید رجائی براساس یافته‌های پژوهش پیشنهاد گردید.
    کلید واژگان
    آموزش ضمن خدمت
    کیفیت‌بخشی
    فرایند آموزش
    فرآیند یاددهی-یادگیری
    فناوری آموزش- تربیت معلم

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    روان شناسی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تهران، تهران، ایران
    مدیریت بازاریابی، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران، ایران
    مدیریت آموزشی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.542
    http://jte.sru.ac.ir/article_542.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185454

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب