چرخش دیجیتال و دلالتهای آن برای رشد حرفهای معلمان: تشکیل اجتماعات یادگیری بین معلمان
(ندگان)پدیدآور
گندمی حسنارودی, فهیمهسجادی, سید مهدینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در حال حاضر تکنولوژی دیجیتال، با تسهیل ارتباطات و تعاملات، به معلمان کمک کرده است تا از انزوای حرفهای خلاصی یابند. در دنیای دانشمحور کنونی، معلمان به عنوان یادگیرندگان، در جستجوی منابع فهم و دانش به منظور اثربخشتر نمودن تدریس خود و در نتیجه بهبود یادگیری دانشآموزان، در اجتماعات یادگیری حرفهای، حضور مییابند. در حقیقت، اجتماعات یادگیری حرفهای، به منزلهی بستری برای رشد و بالندگی حرفهای معلمان، متجلی شده است. هدف پژوهش حاضر، کشف دستاوردهایی است که حضور در اجتماعات یادگیری برای معلمان به ارمغان میآورد. نگارندگان با استفاده از روش سنتزپژوهشی، به تلفیق پیشینهی پژوهشی در این زمینه دست زدهاند. یافتهها حکایت از آن دارد که شرکت در اجتماعات یادگیری پیامدهای ارزندهای را برای معلمان به همراه داشته است.
کلید واژگان
اجتماعات یادگیری حرفه ایگفت و شنود همکارانه
رشد و بالندگی حرفهای
تکنولوژی دیجیتال
جامعه شناسی فناوری آموزش
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
گروه مطالعات برنامه درسی دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانرشتهی فلسفه تعلیم و تربیت،دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
شاپا
2008-04412345-5462




