• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 10, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسة تأثیر روش‌های تدریس متداول و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری درس هندسة فضایی

    (ندگان)پدیدآور
    عمادی, سید رسولزنجانی مسکن, نیره
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.604 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسة تأثیر روش‌های تدریس متداول و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری درس هندسة فضایی پایة دوم متوسطه است. این تحقیق از نوع مطالعات شبه‌تجربی می­باشد و جامعة آماری آن‌ را کلیة دانش‌آموزان کلاس‌های پایة دوم متوسطة دولتی دخترانه ناحیة دو شهر زنجان تشکیل دادند که با استفاده از نمونه­گیری خوشه‌ای تصادفی دو کلاس30 نفره به تصادف انتخاب و سپس یک کلاس به­عنوان گروه آزمایش و یک کلاس به­عنوان گروه کنترل انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش روش شبه­آزمایشی با طرح پیش­آزمون-پس­آزمون بین دو گروه آزمایش و کنترل اتخاذ شده و برای گردآوری داده­های مورد نیاز از آزمون محقق ساخته استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده­ها از روش­های آمار توصیفی و استنباطی؛ همچون آزمون شاپیرو ویک، آزمون t و تحلیل کواریانس استفاده گردید. نتایج نشان داد: دانش­آموزانی که با روش ترکیبی آموزش دیده‌اند از یادگیری و یادداری بالاتری در درس هندسة فضایی برخوردار بودند.
    کلید واژگان
    روش‌های تدریس متداول و ترکیبی
    درس هندسة فضایی.روش‌های تدریس متداول و ترکیبی
    یادگیری و یادداری
    درس هندسة فضایی
    فناوری آموزش- دوره متوسطه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
    تکنولوژی آموزشی، گروه علوم تربیتی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.492
    http://jte.sru.ac.ir/article_492.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185444

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب