دوره 10, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
معنویتگرایی و روشهای آموزش آن با رویکرد دینی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)امروزه بشر به معنویت بیش از هرچیز نیازمند است؛ این مسأله یکی از مسائلی است که مورد توجه کارشناسان و صاحبنظران امور انسانی قرار گرفته است. از طرفی ادیان راستین بهویژه دین مبین اسلام؛ داعیة پاسخگویی به نیازهای روحی و ...
-
طراحی الگوی «برنامههای پس از مدرسه»1 در فضای مجازی برای دانشآموزان سوم راهنمایی (مرحلة اول دورة متوسطه)
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)این پژوهش، طراحی الگوی برنامههای پس از مدرسه در فضای مجازی را برای دانشآموزان سال سوم راهنمایی تحصیلی شهر تهران در سال92-1391مورد بررسی قرار داده است. در این چهارچوب مؤلفههای اصلی الگو به منظور تعیین نیازها وعوامل اصلی ...
-
اعتباریابی ابزاری برای سنجش نگرش دانشآموزان نسبت به مدرسة هوشمند
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)امروزه مدارس هوشمند و هوشمندسازی مدارس در کانون توجه نظام آموزشی کشور قرار دارد؛ بر اساس دیدگاه اجتماعی– شناختی، نگرش دانشآموز به مدرسه در موفقیت تحصیلی و انگیزة یادگیرنده اثر میگذارد. با توجه به اهمیت شناسایی نگرش ...
-
مقایسة تأثیر روشهای تدریس متداول و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری درس هندسة فضایی
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)هدف از انجام پژوهش حاضر، مقایسة تأثیر روشهای تدریس متداول و ترکیبی بر میزان یادگیری و یادداری درس هندسة فضایی پایة دوم متوسطه است. این تحقیق از نوع مطالعات شبهتجربی میباشد و جامعة آماری آن را کلیة دانشآموزان کلاسهای ...
-
امکانسنجی طرح هوشمندسازی هنرستانهای کشاورزی استانهای لرستان و کرمانشاه
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)هدف مطالعه یا مقاله حاضر امکانسنجی طرح هوشمندسازی هنرستانهای کشاورزی دو استان لرستان و کرمانشاه میباشد که جهت تحقق این هدف، امکانات و شرایط حاکم بر هنرستانهای کشاورزی از نظر زیرساخت، میزان آگاهی افراد ذینفع و محیط ...
-
مقایسة حیطهشناختی طبقه بندی بلوم با آزمون تیمز 2011 در کتاب علوم تجربی پایه سوم راهنمایی سال 90-89
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)تحقیق حاضر با هدف تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی براساس طبقهبندی بلوم در حیطهشناختی و مقایسة آن با حیطهشناختی آزمون تیمز 2007 انجام شدهاست. جامعة آماری این تحقیق کل محتوای کتاب علوم تجربی سال سوم راهنمایی ...
-
بررسی درک دانشجویان از فرایند اثبات ریاضی بر اساس مدل مژیا راموس و همکاران
(دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2016-03-20)استدلال و اثبات در آموزش ریاضیات در همة مقاطع تحصیلی از مدرسه تا دانشگاه از اهمیت خاصی برخوردار است و درک و فهم ریاضی بدون تأکید بر استدلال و اثبات تقریباً غیر ممکن است. در این مطالعه که به روش توصیفی از نوع زمینهیابی ...



