• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 13, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تبیین ابقاء دانشجو بر اساس ویژگی های روانشناختی، تجارب قبلی، پیشینه تحصیلی، مهارت های مدیریتی و کامپیوتری در محیط یادگیری الکترونیکی

    (ندگان)پدیدآور
    اوجاقی, ناهیداسمعیلی, زهرهسرمدی, محمد رضاسعیدی پور, بهمن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.106 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با هدف بررسی رابطه ویژگی های روانشناختی، تجارب قبلی، پیشینه تحصیلی، مهارت های مدیریتی و کامپیوتری با ابقاء دانشجو در محیط یادگیری الکترونیکی انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی- کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری شامل دانشجویان الکترونیکی فعال دانشگاه پیام نور است. اعتبار محتوایی ابزار پژوهش توسط5 نفر از اساتید محترم راهنما، مشاور و خبرگان مورد تایید قرار گرفت. به منظور تعیین روایی سازه ابزار اندازه گیری، از روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده شد. پایایی ابزار پژوهش نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ0.83 برآورد شد. داده های جمع آوری شده در قالب دو دسته تحلیل های آمار توصیفی و استنباطی(تحلیل عاملی تأییدی و رگرسیون) تجزیه و تحلیل شد. نتایج آزمون همبستگی پیرسون وجود رابطه معنادار بین پیشینه تحصیلی و ابقاء دانشجو(0.17)، تجارب قبلی و ابقاء دانشجو(0.14) ، مهارت های مدیریت کامپیوتری و ابقاء دانشجو (0.47)، و ویژگی های روانشناختی و ابقاء دانشجو (0.52) را نشان داد. نتایج رگرسیون همزمان نیز نشان داد متغیرهای پیش بین حدود 76 درصد از تغییرات ابقاء دانشجو را تبیین می کنند.
    کلید واژگان
    ویژگی های روانشناختی
    تجارب قبلی
    پیشینه تحصیلی
    مهارت های مدیریتی و کامپیوتری
    ابقاء دانشجو
    اموزش الکترونیکی- مجازی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور،تهران
    گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور،تهران
    گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور،تهران
    گروه علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه پیام نور،تهران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.3294.1840
    http://jte.sru.ac.ir/article_947.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185431

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب