• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی اثربخشی آموزش الکترونیکی حفظ و روخوانی قرآن بر دانش‌آموزان با استفاده از نرم‌افزار محقق‌ساخته

    (ندگان)پدیدآور
    کریم زادگان مقدم, داودطالبان, فاطمهوحدت, داود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.911 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش یکی از ارکان اساسی توسعه توانمندی‌ها، مهارت‌ها و شایستگی‌ها در بخش‌های مختلف جامعه است که با ورود فناوری‌اطلاعات کاملاً دگرگون شده است. نرم‌افزارهای آموزشی به عنوان یکی از وجوه ورود فناوری‌اطلاعات در حوزه آموزش، در کنار روش سنتی تدریس نتایج یادگیری را بهبود می‌بخشند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی میزان اثربخشی آموزش‌الکترونیکی حفظ و روخوانی قرآن بر روی دانش‌آموزان می‌باشد، که برای آزمایش آن دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی استان تهران انتخاب شدند. حجم نمونه با استفاده از روش نمونه‌گیری غیرتصادفی تعمدی، 60 نفر انتخاب شدند که 30 نفر به عنوان گروه کنترل و 30 نفر به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شدند. جهت جمع‌آوری اطلاعات از نرم‌افزار محقق‌ساخته به نام "فرشته‌های قرآنی" و پرسش‌نامه منطبق بر اهداف کتاب درسی قرآن استفاده گردید. به‌ منظور تجزیه و تحلیل آماری داده‌های این پژوهش از آزمون t گروه‌های مستقل و t گروه‌های وابسته، استفاده گردیده است. نتایج بدست‌آمده نشان می‌دهند که اختلاف میانگین نمره پیش و پس‌آزمون حفظ و روخوانی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، بیشتر بوده و با توجه به ارضا شدن شرط سطح معناداری (p
    کلید واژگان
    نرم‌افزار چند رسانه ای
    حفظ و روخوانی قرآن
    آموزش الکترونیکی
    نرم‌افزار چند رسانه ای قرآنی
    اموزش الکترونیکی- مجازی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام‌نور، تهران،ایران
    گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام‌نور،تهران، ایران
    گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیام‌نور،تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/jte.2018.1603.1414
    http://jte.sru.ac.ir/article_734.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185400

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب