ارزیابی اثربخشی آموزش الکترونیکی حفظ و روخوانی قرآن بر دانشآموزان با استفاده از نرمافزار محققساخته
(ندگان)پدیدآور
کریم زادگان مقدم, داودطالبان, فاطمهوحدت, داودنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش یکی از ارکان اساسی توسعه توانمندیها، مهارتها و شایستگیها در بخشهای مختلف جامعه است که با ورود فناوریاطلاعات کاملاً دگرگون شده است. نرمافزارهای آموزشی به عنوان یکی از وجوه ورود فناوریاطلاعات در حوزه آموزش، در کنار روش سنتی تدریس نتایج یادگیری را بهبود میبخشند. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی میزان اثربخشی آموزشالکترونیکی حفظ و روخوانی قرآن بر روی دانشآموزان میباشد، که برای آزمایش آن دانشآموزان پایه سوم ابتدایی استان تهران انتخاب شدند. حجم نمونه با استفاده از روش نمونهگیری غیرتصادفی تعمدی، 60 نفر انتخاب شدند که 30 نفر به عنوان گروه کنترل و 30 نفر به عنوان گروه آزمایش در نظر گرفته شدند. جهت جمعآوری اطلاعات از نرمافزار محققساخته به نام "فرشتههای قرآنی" و پرسشنامه منطبق بر اهداف کتاب درسی قرآن استفاده گردید. به منظور تجزیه و تحلیل آماری دادههای این پژوهش از آزمون t گروههای مستقل و t گروههای وابسته، استفاده گردیده است. نتایج بدستآمده نشان میدهند که اختلاف میانگین نمره پیش و پسآزمون حفظ و روخوانی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل، بیشتر بوده و با توجه به ارضا شدن شرط سطح معناداری (p
کلید واژگان
نرمافزار چند رسانه ایحفظ و روخوانی قرآن
آموزش الکترونیکی
نرمافزار چند رسانه ای قرآنی
اموزش الکترونیکی- مجازی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2017-09-231396-07-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیامنور، تهران،ایرانگروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیامنور،تهران، ایران
گروه مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، دانشگاه پیامنور،تهران، ایران
شاپا
2008-04412345-5462




