نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمشکوۃ, مریمfa_IR
dc.contributor.authorنصیری فیروز, علیرضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:58Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:58Z
dc.date.issued2009-09-23en_US
dc.date.issued1388-07-01fa_IR
dc.date.submitted2020-05-27en_US
dc.date.submitted1399-03-07fa_IR
dc.identifier.citationمشکوۃ, مریم, نصیری فیروز, علیرضا. (1388). خود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزان. فناوری آموزش, 3(4), 263-270. doi: 10.22061/tej.2009.1333fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1333
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_1333.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185375
dc.description.abstract<strong>هدف از این مطالعه، بررسی روش خود ارزشیابی به عنوان راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامر زبان انگلیسی برای دانش‌آموزان ایرانی است. برای دستیابی به این هدف، 60 دانش‌آموز پسر در دوره راهنمایی با گروه سنی 13 الی 16 سال شرکت کردند. برای همسان سازی گروه‌ها از نظر مهارت زبانی، آزمون نلسون 1976 سری 50 اجرا شد. دانش‌آموزانی که تفاوت فاحشی با دیگران داشتند از این آزمون حذف شدند و انتخاب شدگان به گروه آزمایش و گروه کنترل تقسیم شدند.</strong><br /> <strong> برای تعیین سطح دانش گرامری دانش‌آموزان نیز آزمونی انتخاب و به عنوان پیش‌آزمون اجرا شد. نتیجه نشان داد که تفاوت آشکاری بین گروه‌ها وجود ندارد. بعد از پیش‌آزمون، فرآیند آموزش آغاز شد. گروه کنترل، آموزش سنتی دریافت کرد و تحت ارزشیابی سنتی قرار گرفت. در صورتی که گروه آزمایش در فرآیند خود ارزشیابی شرکت کردند که به وسیلة آن دانش‌آموزان فعالیت‌های خود را کنترل و نقاط ضعف و قدرت خود را بررسی می‌کردند. فرآیند خود ارزشیابی به مدت شش جلسه و طی سه ماه انجام شد. یک جلسه پس از پایان آموزش، یک پس آزمون به عمل آمد. نتایج از طریق آزمون t مستقل مقایسه شد. نتیجه نشان داد که این دو گروه از نظر آماری تفاوتی معنی‌دار دارند و خود ارزشیابی تأثیر مثبتی در بالا بردن دانش گرامری دانش‌آموزان داشته است. نتایج این مطالعه به طراحان برنامه درسی، معلمان و دانش‌آموزان کمک خواهد کرد تا زمان ویژه‌ای را به فرایند خود ارزشیابی اختصاص دهند. معلمان می‌توانند خود ارزشیابی را در کنار فعالیت‌ها و روش‌های دیگر در کلاس به کار برند تا دانش گرامری دانش‌آموزان در آموزش زبان رشد یابد.</strong>fa_IR
dc.format.extent636
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2009.1333
dc.subjectخود ارزشیابیfa_IR
dc.subjectدانش گرامریfa_IR
dc.subjectدانشآموز محوریfa_IR
dc.subjectراهکارهای فراشناختیfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- ارزشیابی و آزمون سازیfa_IR
dc.titleخود ارزشیابی راهکاری فراشناختی در بالا بردن دانش گرامری زبان آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه تربیـت دبیر شهید رجائی،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه زبان انگلیسی ،دانشگاه خاتم،تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage263
dc.citation.epage270


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد