نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسراجی, فرهادfa_IR
dc.contributor.authorموحدی, رضاfa_IR
dc.contributor.authorسیاحت خواه, منیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:49Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:49Z
dc.date.issued2014-09-23en_US
dc.date.issued1393-07-01fa_IR
dc.date.submitted2013-05-04en_US
dc.date.submitted1392-02-14fa_IR
dc.identifier.citationسراجی, فرهاد, موحدی, رضا, سیاحت خواه, منیر. (1393). بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه های مجازی از مهارت های تدریس در این دوره ها. فناوری آموزش, 8(4), 245-257. doi: 10.22061/tej.2014.10fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.10
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_10.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185320
dc.description.abstractهدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه­های مجازی ایران با مهارت­های تدریس در این دوره­هاست. مدرسان مجازی برای تدریس اثربخش در محیط مجازی به مهارت های متنوعی نیاز دارند که با توجه به ویژگی­های این محیط، غالبا با مهارت­های تدریس در محیط حضوری تفاوت دارند. در این پژوهش مدل واسطه الکترونیکی سالمن (2004) به عنوان مدل مبنا مد نظر گرفته است و برای تهیه پرسش­نامه محقق ساخته علاوه بر این مدل، از پیشینه پژوهش­های مرتبط نیز استفاده شده است. نمونه آماری این پژوهش با استفاده نمونه­گیری چندمرحله­ای صورت گرفته و از سه دانشگاه مجازی مهر البرز، دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی سهند تعداد 387 دانشجوی دوره کارشناسی ارشد در پژوهش شرکت  کرده­اند. تحلیل داده­ها با استفاده از شاخص­های آمار توصیفی و آزمون t تک نمونه­ای صورت گرفت. نتایج نشان داد که مدرسان دانشگاه­های مجازی از نه مهارت مورد نیاز برای تدریس در دوره­های مجازی در هشت مهارت؛ اداره و طراحی فرآیند آموزش، تسلط بر نرم­افزارها و پشتیبانی فناورانه، ترغیب دانشجویان به تأمل، ارزش­یابی فرآیند یادگیری، بیان اهداف و چارچوب کلی دروس، طراحی فعالیت­های یادگیری و ارائه بازخورد و ملاحظه تفاوت­های فردی وضعیت مناسبی ندارند. همچنین آزمون کروسکال والیس نشان داد که بین این سه دانشگاه از لحاظ میزان برخورداری از مهارت­های تدریس مجازی تفاوت وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent1220
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2014.10
dc.subjectتدریسfa_IR
dc.subjectمحیط یادگیری مجازیfa_IR
dc.subjectمدرس مجازیfa_IR
dc.subjectتعاملfa_IR
dc.subjectدانشگاه مجازیfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- تربیت معلمfa_IR
dc.titleبررسی میزان برخورداری مدرسان دانشگاه های مجازی از مهارت های تدریس در این دوره هاfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی،دانشکده ادبیات علوم انسانی ،دانشگاه بوعلی سینا،همدان،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ترویج وآموزش کشاورزی،دانشکده کشاورزی،دانشگاه بوعلی سینا،همدان،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه مدیریت فناوری اطلاعات،داشنگاه بوعلی سینا،همدان،ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue4
dc.citation.spage245
dc.citation.epage257


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد