تأثیر رباتهای اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان در یک عمل هوشمندانه
(ندگان)پدیدآور
مقداری, علیعالمی, مینورضایی زارعی, سینانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
آموزش همواره از مهمترین روشهای انتقال دانش بوده است. کارایی آموزش به عوامل متعددی همچون سناریوی آموزش (طراحی سناریوی بازی بر اساس استراتژی بٌرد)، شرایط محیطی، نحوة ارتباط با دانشآموز و نظیر آن ارتباط دارد. آموزگاران در طی تاریخ از ابزارهای مختلفی، از جمله تختهسیاه، کتاب و فیلمهای آموزشی برای این امر استفاده کردهاند. پژوهشگران همواره در تلاش بودهاند تا ابزارهای نوین و با بازدهی بیشتر را برای معلمان طراحی و پیادهسازی کنند. همراه با توسعة تکنولوژی و پیشرفت علم رباتیک، استفاده از رباتهای اجتماعی مجازی بهعنوان ابزاری کارا برای آموزش مطرح شده است. این مقاله به معرفی و بررسی تأثیر رباتهای اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی دانشآموزان در یک فرایند هوشمندانه بهعنوان یک روش نوپدید پرداخته و با مقایسه کیفی آن با روشهای سنتی آموزشی و نتایج به دست آمده در آزمایشهای مختلف، توصیههای ویژه ای را بهعنوان روشی نوین درآموزش ارائه کرده است.
کلید واژگان
رباتهای اجتماعی مجازیآموزش
سناریوی بازی
استراتژی بٌرد
رباتیک آموزشی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University
سازمان پدید آورنده
آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و شناختی، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایراندانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی-واحد تهران غرب، تهران، ایران
آزمایشگاه رباتیک اجتماعی و شناختی، دانشگاه صنعتی شریف، تهران، ایران
شاپا
2008-04412345-5462




