دوره 11, شماره 3

 

ارسال های اخیر

  • اعتبارسنجی الگوی انگیزشی برای تدریس مبتنی بر وب. 

    قاسم تبار, سید عبدالله؛ مومنی راد, اکبر؛ صالحی, وحید؛ صالحی, راضیه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    هدف کلی پژوهش حاضر اعتبارسنجی بیرونی الگوی ارائه شده برای تدریس مبتنی بر وب با تاکید بر نقش معلم است. الگوی ارائه شده بر اساس نظریۀ خود-تعیین‌گری و شامل سه مقولۀ اصلی (حضور اجتماعی، درگیر شناختی، و مدیریت) و نه خرده مقوله ...

  • تدوین استانداردهای هوشمند‌سازی مدارس و میزان رعایت این استانداردها در مدارس شهر تهران 

    صیدی, سمانه؛ بادله, علیرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    هدف از پژوهش حاضر، تدوین استانداردهای هوشمندسازی مدارس و میزان رعایت این استانداردها در مدارس شهر تهران می­باشد. روش پژوهش، روش آمیخته(کمی و کیفی) است. در بخش کمی، توصیفی از نوع پیمایشی و روش کیفی از روش اسنادی و کدگذاری ...

  • تأثیر محیط های یادگیری مبتنی بر رایانه و غنی شده ی مبتنی بر وب بر تعامل عناصر آموزشی 

    مرادی مخلص, حسین؛ حیدری, جمشید؛ صالحی, وحید؛ پوطی, نسیبه (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    عنصر تعامل یکی از عناصر تأثیرگذار بر یادگیری در محیط‌های یادگیری الکترونیکی است. هدف پژوهش حاضر مقایسه تأثیر محیط‌های یادگیری مبتنی بر رایانه و یادگیری غنی‌شدة مبتنی بر وب بر عناصر شش‌گانة تعامل (دانشجو– دانشجو، دانشجو–استاد، ...

  • تأثیر ربات‌های اجتماعی مجازی بر بهبود عملکرد شناختی‌ دانش‌آموزان در یک عمل هوشمندانه 

    مقداری, علی؛ عالمی, مینو؛ رضایی زارعی, سینا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    آموزش همواره از مهمترین روش‏های انتقال دانش بوده است. کارایی آموزش به عوامل متعددی همچون سناریوی آموزش (طراحی سناریوی بازی بر اساس استراتژی بٌرد)، شرایط محیطی، نحوة ارتباط با دانش­آموز و نظیر آن ارتباط دارد. آموزگاران در ...

  • تعیین میزان شناخت دانشجویان از یادگیری سیار: مطالعه موردی 

    دهقانی, مرضیه؛ رحیمی, سمیه؛ امرالله, امید (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    در یادگیری سیار، یادگیری در محیط‌های طبیعی اتفاق افتاده و پیام­­­های آموزشی به‌صورت الکترونیکی منتقل می­شوند. لذا پژوهش حاضر با ...

  • بررسی فناوری آموزش رشته صنایع چوب هنرستان‌های کار و دانش 

    رنگ آور, حسین؛ خلاقی, علی اصغر؛ نصری فخر داود, علی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2017-06-22)
    زش اصولی و مناسب و توأم کردن علم و فن در هنرستان‌های کشور در شکوفایی صنعت و ایجاد اشتغال نقش اساسی دارد. در این خصوص تطابق محتوای آموزشی دروس فنی با نیازهای صنعت امری ضروری به نظر می‌رسد. در این پژوهش انطباق محتوای آموزش­ ...