| dc.contributor.author | ده باشی شریف, فروزان | fa_IR |
| dc.contributor.author | زندی, بهمن | fa_IR |
| dc.contributor.author | ابراهیم زاده, عیسی | fa_IR |
| dc.contributor.author | ضیاءحسینی, سید محمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | علی پور, احمد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:29Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:29Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:29Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:29Z | |
| dc.date.issued | 2012-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1391-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2011-07-10 | en_US |
| dc.date.submitted | 1390-04-19 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | ده باشی شریف, فروزان, زندی, بهمن, ابراهیم زاده, عیسی, ضیاءحسینی, سید محمد, علی پور, احمد. (1391). نگرش مدرسان زبانهای خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان. فناوری آموزش, 6(2), 99-114. doi: 10.22061/tej.2012.207 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.207 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_207.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185203 | |
| dc.description.abstract | : آشنایی مدرسان زبان خارجی با کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان میتواند نقش بزرگی در بهبود آموزش زبان خارجی در سطح دانشگاههای کشور ایفا کند. در مقاله حاضر میزان شناخت مدرسان آموزش زبان خارجی، در استفاده از فناوری اطلاعات در رشته آموزشی خود، دیدگاه آنها نسبت به امکانات موجود در محل خدمتشان و میزان آمادگی ذهنی استادان زبان برای شرکت در دورههای آموزش الکترونیکی با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مرتبه علمی و نوع تدریس: (الکترونیکی (برخط) و سنتی) با استفاده از روش تحقیق توصیفی و پیمایشی مورد بررسی قرار گرفت. 68 نفر از مدرسان آموزش زبانهای انگلیسی، فرانسه، آلمانی و فارسی به غیر فارسی زبانان از 7 دانشگاه سنتی و مجازی در این پژوهش شرکت نمودند. پس از پردازش اطلاعات حاصل از پرسشنامهها؛ مشخص شد که اگرچه با افزایش سطح مرتبه علمی و ارتقای مقطع تدریس مدرسان زبان، میزان آمادگی آنها برای گذار از آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی بیشتر بود؛ ولی اکثریت مدرسان زبان خارجی نه تنها شناخت مناسبی از کاربرد ابزارها و راهبردهای مبتنی بر فناوری رشته خود نداشتند؛ بلکه باید تقریباً در تمام زمینههای وابسته به تدریس مبتنی بر آموزش الکترونیکی، تعلیم میدیدند. با توجه به اهمیت آشنایی مدرسان زبان با ابزارها و راهبردهای الکترونیکی در تدریس مؤثر زبان خارجی، برنامهریزی در زمینه تدوین الگویی مناسب برای تربیت مدرس آموزش زبان به شیوه الکترونیکی، در سطح کلان در کشور ضروری به نظر میرسد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 1577 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.207 | |
| dc.subject | آموزش الکترونیکی | fa_IR |
| dc.subject | مدرس زبان | fa_IR |
| dc.subject | آموزش زبان خارجی | fa_IR |
| dc.subject | ابزارهای الکترونیکی تحت وب | fa_IR |
| dc.subject | راهبردهای تدریس تحت وب | fa_IR |
| dc.subject | فناوری اطلاعات در زبان | fa_IR |
| dc.subject | فناوری آموزش- تربیت معلم | fa_IR |
| dc.title | نگرش مدرسان زبانهای خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه عالمه طباطبایی تهران،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 2 | |
| dc.citation.spage | 99 | |
| dc.citation.epage | 114 | |