نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorده باشی شریف, فروزانfa_IR
dc.contributor.authorزندی, بهمنfa_IR
dc.contributor.authorابراهیم زاده, عیسیfa_IR
dc.contributor.authorضیاءحسینی, سید محمدfa_IR
dc.contributor.authorعلی پور, احمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:29Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:29Z
dc.date.issued2012-03-20en_US
dc.date.issued1391-01-01fa_IR
dc.date.submitted2011-07-10en_US
dc.date.submitted1390-04-19fa_IR
dc.identifier.citationده باشی شریف, فروزان, زندی, بهمن, ابراهیم زاده, عیسی, ضیاءحسینی, سید محمد, علی پور, احمد. (1391). نگرش مدرسان زبان‌های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبان. فناوری آموزش, 6(2), 99-114. doi: 10.22061/tej.2012.207fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.207
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_207.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185203
dc.description.abstract: آشنایی مدرسان زبان خارجی با کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش زبان می­تواند نقش بزرگی در بهبود آموزش زبان خارجی در سطح دانشگاه­های کشور ایفا کند. در مقاله حاضر میزان شناخت مدرسان آموزش زبان خارجی، در استفاده از فناوری اطلاعات در رشته آموزشی خود، دیدگاه آنها نسبت به امکانات موجود در محل خدمتشان و میزان آمادگی ذهنی استادان زبان برای شرکت در دوره­های آموزش الکترونیکی  با در نظر گرفتن متغیرهایی مانند سن، جنسیت، مرتبه علمی و نوع تدریس: (الکترونیکی (برخط) و سنتی) با استفاده از روش تحقیق توصیفی و پیمایشی مورد بررسی قرار گرفت. 68 نفر از مدرسان آموزش زبان­های انگلیسی، فرانسه، آلمانی و فارسی به غیر فارسی زبانان از 7 دانشگاه سنتی و مجازی در این پژوهش شرکت نمودند. پس از پردازش اطلاعات حاصل از پرسش­نامه­ها؛ مشخص شد که اگرچه با افزایش سطح مرتبه علمی و ارتقای مقطع تدریس مدرسان زبان، میزان آمادگی آنها برای گذار از آموزش سنتی به آموزش الکترونیکی بیشتر بود؛ ولی اکثریت مدرسان زبان خارجی نه تنها شناخت مناسبی از کاربرد ابزارها و راهبردهای مبتنی بر فناوری رشته خود نداشتند؛ بلکه باید تقریباً در تمام زمینه­های وابسته به تدریس مبتنی بر آموزش الکترونیکی، تعلیم می­دیدند. با توجه به اهمیت آشنایی مدرسان زبان با ابزارها و راهبردهای الکترونیکی در تدریس مؤثر زبان خارجی، برنامه­ریزی در زمینه تدوین الگویی مناسب برای تربیت مدرس آموزش زبان به شیوه الکترونیکی، در سطح کلان در کشور ضروری به نظر می­رسد.fa_IR
dc.format.extent1577
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2012.207
dc.subjectآموزش الکترونیکیfa_IR
dc.subjectمدرس زبانfa_IR
dc.subjectآموزش زبان خارجیfa_IR
dc.subjectابزارهای الکترونیکی تحت وبfa_IR
dc.subjectراهبردهای تدریس تحت وبfa_IR
dc.subjectفناوری اطلاعات در زبانfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- تربیت معلمfa_IR
dc.titleنگرش مدرسان زبان‌های خارجی در بکارگیری فناوری اطلاعات در آموزش زبانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه عالمه طباطبایی تهران،تهران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشکده علوم انسانی دانشگاه پیام نور،تهران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2
dc.citation.spage99
dc.citation.epage114


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد