دوره 6, شماره 2

 

ارسال های اخیر

  • بازشناسی روش آموزشی تاریخی- تکاملی مدرسه موراتوری در کارگاه طراحی مجموعه‌های مسکونی 

    معماریان, غلامحسین؛ هاشمی طغرالجردی, سیدمجید؛ حمزه‌نژاد, مهدی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    در دهه‌های اخیر نیاز به پژوهش‌های میان‌رشته‌ای در موضوع آموزش معماری، بیش از پیش آشکار شده است. در این میان، طراحان، برای حل مسائل معماری از تفسیر‌های عینی و ذهنی کمک گرفته‌اند؛ لذا شناخت ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه معمار و ...

  • ارزیابی و رتبه بندی عوامل مؤثر برموفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA 

    احمدی, مریم؛ شیری احمد آبادی, محمد ابراهیم؛ عسگری مقدم, رضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر سیستم یادگیری سیار در دانشگاه­های ایران می­باشد. «تئوری رفتار برنامه ریزی شده»، «تئوری اشاعه نوآوری»، «الگوی پذیرش فناوری» و«تئوری فعالیت­های منطقی»از تئوری‌های معروفی هستند که ...

  • تأثیر بازی رایانه‌ای بر انگیزه و پیشرفت ریاضی دانش‌آموزان 

    امینی‌فر, الهه؛ صالح صدق‌پور, بهرام؛ زاده‌دباغ, حسین (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    هدف از پژوهش حاضر، بررسی تأثیر روش تدریس مبتنی بر بازی رایانه­ای بر انگیزه و پیشرفت تحصیلی ریاضی دانش­آموزان است. جامعه آماری تحقیق شامل چهل نفر دانش­آموز پسر سال دوم راهنمایی است که در سال تحصیلی 88-1387 در تهران مشغول ...

  • میزان رعایت ویژگی‌های فنی و اصول ارزشیابی در تدوین و طراحی دوره‌های مجازی دانشگاه‌ها 

    شریفی, زهرا؛ نصر, احمد رضا؛ منجمی, امیرحسن (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    هدف از نگارش این مقاله بررسی میزان تحقق ویژگی‌های فنی و اصول ارزشیابی دوره  در تدوین و طراحی دروس و دوره‌های مجازی در دانشگاه‌های ایران، از دیدگاه دانشجویان است. معیارهای تدوین و طراحی دروس و دوره‌های مجازی در پنج مقوله ...

  • استفاده بهینه از نرم افزار پاورپوینت در تدریس 

    مظلوم, موسی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    در خصوص معایب و مزایای استفاده از نرم­افزار پاورپوینت در تدریس، بحث­های زیادی مطرح است؛ ولی با توجه به بررسی­های مولف، تحقیق علمی و جامعی در زمینه میزان بهینه استفاده از آن در کلاس­های درس وجود ندارد. در این مقاله نتیجه ...

  • تأثیر روش تدریس و وضع ظاهری اساتید بر خواب‌آلودگی دانشجویان 

    شایگان, اسحاق (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2012-03-20)
    امروزه دانشگاه‌ها با امکانات آموزشی مناسب و بهره‌گیری از اساتید متخصص درجهت تربیت دانشجویانی متخصص و متعهد تلاش‌ می‌نماید؛ ولی اگر دانشجویان هوشیاری و توجه لازم را در کلاس درس نداشته باشد، تمام این زحمات به هدر می­رود. ...