• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج‌ الگوی مختلف

    (ندگان)پدیدآور
    یافتیان, نرگسبشیر, آرزو
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.650 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    : هدف این مقاله ارزیابی محتوای کتاب ریاضی پایة هفتم فصل جبر و معادله از نظر توجه به سطوح شناختی اندرسون، اهمیت به خلاقیت از طریق انطباق باعوامل خلاقیت گیلفورد، مهارت­های ذهنی گانیه و چرخة خلاقیت پلسک، همچنین تحلیل از نظر توزیع مسائل زمینه­مدار است. این پژوهش به روش تحلیل محتوا انجام شده و جامعة آماری آن کتاب ریاضی پایة هفتم است. برای تحلیل، فصل جبر و معادله به روش تصادفی ساده انتخاب شد. به‌منظور اعتباریابی و روایی صوری و محتوایی از نظرات صاحب‌نظران و استادان آموزش ریاضی استفاده شد. برای پایایی، درصد توافق سه کدگذار از طریق فرمول اسکات محاسبه و ضریب پایایی 84% به‌دست آمد. یافته­های این پژوهش نشان می­دهد محتوا از نظر توجه به حیطه­های شناختی بیشتر به دانش‌رویه‌ای اهمیت داده است؛ تحلیل بر مبنای فرایندهای ذهنی نشان دهندة توجه کم به پرورش سطوح بالای خلاقیت است، ممکن است با توجه به شرایط سنی و سطح تفکر دانش‌آموزان این پایه باشد. از نظرتوزیع مسائل زمینه­مدار، نتایج نشان دهندة ارتباط کم ریاضی با زندگی واقعی می‌باشد. عدم توجه به ارتباط معنادار موضوعات ریاضی با زندگی روزانه باعث می‌شود دانش‌آموزان مفاهیم ریاضی را جدای از تجارب واقعی خود بدانند و نسبت به ریاضی احساس مالکیت و تعلق نکنند.
    کلید واژگان
    جبر و معادله
    چرخة خلاقیت پلسک
    مهارت‌های ذهنی گانیه
    اعمال ذهنی گیلفورد
    سطوح شناختی اندرسون
    ریاضیات واقعیت‌مدار
    فناوری آموزش- دوره متوسطه

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت ‌دبیر شهید رجائی، تهران، ایران
    گروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت ‌دبیر شهید رجائی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.607
    http://jte.sru.ac.ir/article_607.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185088

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب