نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorیافتیان, نرگسfa_IR
dc.contributor.authorبشیر, آرزوfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:09Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:09Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-04-19en_US
dc.date.submitted1395-01-31fa_IR
dc.identifier.citationیافتیان, نرگس, بشیر, آرزو. (1395). تحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج‌ الگوی مختلف. فناوری آموزش, 11(1), 21-33. doi: 10.22061/tej.2016.607fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.607
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_607.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185088
dc.description.abstract<strong>: </strong>هدف این مقاله ارزیابی محتوای کتاب ریاضی پایة هفتم فصل جبر و معادله از نظر توجه به سطوح شناختی اندرسون، اهمیت به خلاقیت از طریق انطباق باعوامل خلاقیت گیلفورد، مهارت­های ذهنی گانیه و چرخة خلاقیت پلسک، همچنین تحلیل از نظر توزیع مسائل زمینه­مدار است. این پژوهش به روش تحلیل محتوا انجام شده و جامعة آماری آن کتاب ریاضی پایة هفتم است. برای تحلیل، فصل جبر و معادله به روش تصادفی ساده انتخاب شد. به‌منظور اعتباریابی و روایی صوری و محتوایی از نظرات صاحب‌نظران و استادان آموزش ریاضی استفاده شد. برای پایایی، درصد توافق سه کدگذار از طریق فرمول اسکات محاسبه و ضریب پایایی 84% به‌دست آمد. یافته­های این پژوهش نشان می­دهد محتوا از نظر توجه به حیطه­های شناختی بیشتر به دانش‌رویه‌ای اهمیت داده است؛ تحلیل بر مبنای فرایندهای ذهنی نشان دهندة توجه کم به پرورش سطوح بالای خلاقیت است، ممکن است با توجه به شرایط سنی و سطح تفکر دانش‌آموزان این پایه باشد. از نظرتوزیع مسائل زمینه­مدار، نتایج نشان دهندة ارتباط کم ریاضی با زندگی واقعی می‌باشد. عدم توجه به ارتباط معنادار موضوعات ریاضی با زندگی روزانه باعث می‌شود دانش‌آموزان مفاهیم ریاضی را جدای از تجارب واقعی خود بدانند و نسبت به ریاضی احساس مالکیت و تعلق نکنند.fa_IR
dc.format.extent1689
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.607
dc.subjectجبر و معادلهfa_IR
dc.subjectچرخة خلاقیت پلسکfa_IR
dc.subjectمهارت‌های ذهنی گانیهfa_IR
dc.subjectاعمال ذهنی گیلفوردfa_IR
dc.subjectسطوح شناختی اندرسونfa_IR
dc.subjectریاضیات واقعیت‌مدارfa_IR
dc.subjectفناوری آموزش- دوره متوسطهfa_IR
dc.titleتحلیل فصل جبر و معادله کتاب ریاضی پایه هفتم بر اساس پنج‌ الگوی مختلفfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت ‌دبیر شهید رجائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه ریاضی، دانشکده علوم پایه، دانشگاه تربیت ‌دبیر شهید رجائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage21
dc.citation.epage33


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد