• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 11, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی و رتبه بندی چالش‌های یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی)

    (ندگان)پدیدآور
    جعفری فر, زهرهخراسانی, اباصلترضایی زاده, مرتضی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    2.428 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش مجازی یکی از مهم­ترین مؤلفه­های آموزش مستمر است و به اعتقاد سازمان­ها نقش و مزایای قابل‌ملاحظه‌ای در آموزش و بهسازی منابع انسانی دارد. اما باید خاطرنشان کرد که، تحقق این مزایا و استفادة بهینه از ظرفیت­های آموزش مجازی مستلزم شناسایی و رفع موانع پیش روی آن است. ازاین­رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه­بندی چالش‌های یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی و به شیوة توصیفی- پیمایشی انجام‌شده است. جامعة آماری پژوهش کلیة کارکنان دانشگاه شهید بهشتی (166 نفر) بود که حداقل در یک دورة آموزش به‌صورت مجازی شرکت کرده بودند و تعداد 115 نفر از آنان به‌عنوان نمونه، بر اساس نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای و با استفاده از جدول کرجسی- مورگان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه­ای محقق­ساخته بود که گویه­های آن بر اساس مرور پیشینة پژوهش و مراجعه به مقالات و پایان‌نامه‌های مرتبط و مشابه طراحی و تدوین شد. روایی پرسشنامه مذکور توسط 5 نفر از صاحب­نظران آموزش مجازی و منابع انسانی؛ و پایایی آن با محاسبة آلفای کرونباخ 95/0تأیید شد. داده­های حاصل با استفاده از شاخص­های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (t تک نمونه­ای و آزمون رتبه­بندی فریدمن) تجزیه‌وتحلیل شدند. نتایج نشان دادند که مهم­ترین چالش‌های به‌کارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی به ترتیب مربوط به چالش‌های آموزشی با میانگین رتبه­ای (99/2)، و زیرساختی­- فنی با میانگین رتبه­ای (74/2) است. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که، چالش‌های فرهنگی-اجتماعی و اخلاقی برای به‌کارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی، از کمترین میزان اهمیت برخوردار هستند. کاربردهای یافته­های این تحقیق برای ارتقای استفاده از آموزش مجازی در راستای بهبود آموزش و توسعه منابع انسانی نیز مورد بحث قرار گرفته است.
    کلید واژگان
    آموزش مجازی
    چالش‌های آموزش مجازی
    آموزش و بهسازی منابع انسانی
    یادگیرندگان
    شایستگی حرفه ای معلمان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-12-21
    1395-10-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    گروه آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.606
    http://jte.sru.ac.ir/article_606.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185087

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب