| dc.contributor.author | جعفری فر, زهره | fa_IR |
| dc.contributor.author | خراسانی, اباصلت | fa_IR |
| dc.contributor.author | رضایی زاده, مرتضی | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:46:09Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:46:09Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:46:09Z | |
| dc.date.issued | 2016-12-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-12-30 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-10-09 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | جعفری فر, زهره, خراسانی, اباصلت, رضایی زاده, مرتضی. (1395). شناسایی و رتبه بندی چالشهای یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی). فناوری آموزش, 11(1), 1-20. doi: 10.22061/tej.2016.606 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2008-0441 | |
| dc.identifier.issn | 2345-5462 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.606 | |
| dc.identifier.uri | http://jte.sru.ac.ir/article_606.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185087 | |
| dc.description.abstract | آموزش مجازی یکی از مهمترین مؤلفههای آموزش مستمر است و به اعتقاد سازمانها نقش و مزایای قابلملاحظهای در آموزش و بهسازی منابع انسانی دارد. اما باید خاطرنشان کرد که، تحقق این مزایا و استفادة بهینه از ظرفیتهای آموزش مجازی مستلزم شناسایی و رفع موانع پیش روی آن است. ازاینرو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبهبندی چالشهای یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی و به شیوة توصیفی- پیمایشی انجامشده است. جامعة آماری پژوهش کلیة کارکنان دانشگاه شهید بهشتی (166 نفر) بود که حداقل در یک دورة آموزش بهصورت مجازی شرکت کرده بودند و تعداد 115 نفر از آنان بهعنوان نمونه، بر اساس نمونهگیری تصادفی خوشهای و با استفاده از جدول کرجسی- مورگان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامهای محققساخته بود که گویههای آن بر اساس مرور پیشینة پژوهش و مراجعه به مقالات و پایاننامههای مرتبط و مشابه طراحی و تدوین شد. روایی پرسشنامه مذکور توسط 5 نفر از صاحبنظران آموزش مجازی و منابع انسانی؛ و پایایی آن با محاسبة آلفای کرونباخ 95/0تأیید شد. دادههای حاصل با استفاده از شاخصهای آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (t تک نمونهای و آزمون رتبهبندی فریدمن) تجزیهوتحلیل شدند. نتایج نشان دادند که مهمترین چالشهای بهکارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی به ترتیب مربوط به چالشهای آموزشی با میانگین رتبهای (99/2)، و زیرساختی- فنی با میانگین رتبهای (74/2) است. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که، چالشهای فرهنگی-اجتماعی و اخلاقی برای بهکارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی، از کمترین میزان اهمیت برخوردار هستند. کاربردهای یافتههای این تحقیق برای ارتقای استفاده از آموزش مجازی در راستای بهبود آموزش و توسعه منابع انسانی نیز مورد بحث قرار گرفته است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 2486 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی | fa_IR |
| dc.publisher | Shahid Rajaee Teacher Training University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Education Journal (TEJ) | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.606 | |
| dc.subject | آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | چالشهای آموزش مجازی | fa_IR |
| dc.subject | آموزش و بهسازی منابع انسانی | fa_IR |
| dc.subject | یادگیرندگان | fa_IR |
| dc.subject | شایستگی حرفه ای معلمان | fa_IR |
| dc.title | شناسایی و رتبه بندی چالشهای یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی) | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | گروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 20 | |