نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorجعفری فر, زهرهfa_IR
dc.contributor.authorخراسانی, اباصلتfa_IR
dc.contributor.authorرضایی زاده, مرتضیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:46:09Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:46:09Z
dc.date.available1399-07-09T00:46:09Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:46:09Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-30en_US
dc.date.submitted1394-10-09fa_IR
dc.identifier.citationجعفری فر, زهره, خراسانی, اباصلت, رضایی زاده, مرتضی. (1395). شناسایی و رتبه بندی چالش‌های یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی). فناوری آموزش, 11(1), 1-20. doi: 10.22061/tej.2016.606fa_IR
dc.identifier.issn2008-0441
dc.identifier.issn2345-5462
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.606
dc.identifier.urihttp://jte.sru.ac.ir/article_606.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185087
dc.description.abstractآموزش مجازی یکی از مهم­ترین مؤلفه­های آموزش مستمر است و به اعتقاد سازمان­ها نقش و مزایای قابل‌ملاحظه‌ای در آموزش و بهسازی منابع انسانی دارد. اما باید خاطرنشان کرد که، تحقق این مزایا و استفادة بهینه از ظرفیت­های آموزش مجازی مستلزم شناسایی و رفع موانع پیش روی آن است. ازاین­رو، پژوهش حاضر با هدف شناسایی و رتبه­بندی چالش‌های یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی دانشگاه شهید بهشتی و به شیوة توصیفی- پیمایشی انجام‌شده است. جامعة آماری پژوهش کلیة کارکنان دانشگاه شهید بهشتی (166 نفر) بود که حداقل در یک دورة آموزش به‌صورت مجازی شرکت کرده بودند و تعداد 115 نفر از آنان به‌عنوان نمونه، بر اساس نمونه­گیری تصادفی خوشه­ای و با استفاده از جدول کرجسی- مورگان انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه­ای محقق­ساخته بود که گویه­های آن بر اساس مرور پیشینة پژوهش و مراجعه به مقالات و پایان‌نامه‌های مرتبط و مشابه طراحی و تدوین شد. روایی پرسشنامه مذکور توسط 5 نفر از صاحب­نظران آموزش مجازی و منابع انسانی؛ و پایایی آن با محاسبة آلفای کرونباخ 95/0تأیید شد. داده­های حاصل با استفاده از شاخص­های آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی (t تک نمونه­ای و آزمون رتبه­بندی فریدمن) تجزیه‌وتحلیل شدند. نتایج نشان دادند که مهم­ترین چالش‌های به‌کارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی به ترتیب مربوط به چالش‌های آموزشی با میانگین رتبه­ای (99/2)، و زیرساختی­- فنی با میانگین رتبه­ای (74/2) است. نتایج تحقیق همچنین نشان داد که، چالش‌های فرهنگی-اجتماعی و اخلاقی برای به‌کارگیری آموزش مجازی در آموزش و بهسازی منابع انسانی، از کمترین میزان اهمیت برخوردار هستند. کاربردهای یافته­های این تحقیق برای ارتقای استفاده از آموزش مجازی در راستای بهبود آموزش و توسعه منابع انسانی نیز مورد بحث قرار گرفته است.fa_IR
dc.format.extent2486
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.publisherShahid Rajaee Teacher Training Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزشfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Education Journal (TEJ)en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22061/tej.2016.606
dc.subjectآموزش مجازیfa_IR
dc.subjectچالش‌های آموزش مجازیfa_IR
dc.subjectآموزش و بهسازی منابع انسانیfa_IR
dc.subjectیادگیرندگانfa_IR
dc.subjectشایستگی حرفه ای معلمانfa_IR
dc.titleشناسایی و رتبه بندی چالش‌های یادگیرندگان در آموزش و بهسازی مجازی منابع انسانی (مطالعة موردی: دانشگاه شهید بهشتی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه آموزش و بهسازی منابع انسانی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentگروه علوم تربیتی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد