مرور دوره 6, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

  • نقش فناوری ارتباطات سیار در آموزش و یادگیری واژگان زبان انگلیسی 

    خزایی, سعید؛ وحید دستجردی, حسین؛ طالبی نژاد, محمدرضا (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    این پژوهش با هدف بررسی نقش پیامک، به عنوان مؤلفه عمده‌ و برجسته فناوری‌ ارتباطات سیار، برحوزه آموزش زبان انگلیسی به دانش‌آموزان مقطع متوسطه انجام پذیرفت. بدین منظور 60  نفر از دانش‌آموزان پسر سال سوم متوسطه رشته ریاضی فیزیک ...

  • بررسی نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری‌های آموزشی در فرآیند تدریس 

    ذاکری, علیرضا؛ رشید حاجی خواجه لو, صالح؛ افرایی, هادی؛ زنگوئی, شهناز (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    در سال­های اخیر استفاده از فناوری­های نوین آموزشی در فرآیند تدریس به شدت در حال گسترش است. پژوهش حاضر به بررسی نگرش معلمان نسبت به کاربرد فناوری­های نوین آموزشی در فرآیند تدریس پرداخته است. جامعه آماری این پژوهش کلیه معلمان ...

  • سنجش و ارزیابی میزان اثر بخشی سیستم آموزش بر سبک فکری بر اساس مدل ندهرمان 

    رستگار, عباسعلی؛ ملک دار, مهدی؛ تاج الدین, مهدی (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    امروزه محققین بسیاری به بررسی علل شکاف بین دانشگاه و صنعت پرداخته‌اند تا از این طریق بتوانند عوامل تأثیر‌گذار بر رشد و توسعه اقتصادی را بیابند.‌این محققین در جوامع صنعتی به این نتیجه رسید‌ه‌اند که عامل رشد و توسعه اقتصادی‌، ...

  • بین المللی سازی برنامه های درسی با رویکرد آموزش از دور 

    خشنودی فر, مهرنوش؛ فتحی واجارگاه, کورش (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    این مطالعه، فرایند بین ­المللی­ سازی برنامه ­های درسی با رویکرد آموزش از دور در آموزش­ عالی ایران (بادا) را مورد بررسی قرار داده و علاوه بر تعیین دلایل روی­آوری به این امر، عوامل تأثیر­گذار بر آن و راهبردهای مناسب برای ...

  • یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی 

    احمدی, فاطمه؛ صفری همت آبادی, طوبی؛ شکر باغانی, اشرف السادات؛ کردنوقابی, رسول (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    به منظور بهبود فرآیند یادگیری و تثبیت آموخته­ها، توجه به تفاوت­های فردی فراگیران الزامی است. نظام آموزش فردی (PSI) یکی از روش­های آموزشی است که به روشنی تفاوت­های فردی یاد گیرنده را لحاظ می­نماید. در این پژوهش کیفیت یادگیری ...

  • بررسی نقش نظام یادگیری سیار در ارتباطات آموزشی تعاونی‌های کشاورزی 

    مرصعی, سولماز (دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییShahid Rajaee Teacher Training University, 2011-12-22)
    هدف کلی تحقیق حاضر تعیین نقش نظام یادگیری سیار در ارتباطات آموزشی تعاونی­های کشاورزی است. این تحقیق از نوع پژوهش­های کمّی، غیر آزمایشی و کاربردی است. جامعه آماری این تحقیق توصیفی- زمینه­یابی را مدیران و اعضای هیأت مدیره    ...