• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فناوری آموزش
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی, فاطمهصفری همت آبادی, طوبیشکر باغانی, اشرف الساداتکردنوقابی, رسول
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    881.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به منظور بهبود فرآیند یادگیری و تثبیت آموخته­ها، توجه به تفاوت­های فردی فراگیران الزامی است. نظام آموزش فردی (PSI) یکی از روش­های آموزشی است که به روشنی تفاوت­های فردی یاد گیرنده را لحاظ می­نماید. در این پژوهش کیفیت یادگیری فیزیک را با نظام آموزش فردی و نظام آموزش سنتی مورد مقایسه قراردادیم. بدین منظور،  طرح درس مبتنی بر PSI برای مبحث  انتخابی از کتاب درسی فیزیک پایه دوم متوسطه طراحی شد. برای نمونه آماری  این پژوهش، دو کلاس به شیوه تصادفی ساده  از کلاس­های دوم متوسطه دخترانه انتخاب شد. درکلاس اول روش PSI و در کلاس دیگر روش آموزش سنتی  به اجرا در آمد. این پژوهش از نظر نحوه گردآوری داده­ها و روش کار در رده تحقیقات نیمه آزمایشی است. نتایج نشان می­دهد، روش  PSI به مراتب بهتر از روش آموزش سنتی است.
    کلید واژگان
    آموزش فردی (PSI)
    آموزش سنتی
    یادگیری فیزیک
    فناوری آموزش- ارزشیابی و آزمون سازی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2011-12-22
    1390-10-01
    ناشر
    دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
    Shahid Rajaee Teacher Training University
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده علوم پایه،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
    آموزش فیزیک،دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی،تهران،ایران
    مؤسسه پژوهشی برنامه‌ریزی آموزشی و نوآوری‌های درسی،تهران،ایران
    دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی، دانشگاه بوعلیسینا همدان،همدان،ایران

    شاپا
    2008-0441
    2345-5462
    URI
    https://dx.doi.org/10.22061/tej.2011.214
    http://jte.sru.ac.ir/article_214.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/185061

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388) 

      ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      تأمین و ارائهء خدمات مشاوره‌ای و توان‌بخشی مورد نیاز برای دانش‌آموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛  اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیت‌ها و وجود برخی نگرش‌های نامناسب در مورد فراگیرسازی‌ آموزش و پرورش برای کودکان و ...

    • تأثیر مؤلفه‌های پدیده‌ی جهانی‌شدن بر برنامه‌های درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی 

      سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)
      پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامه­های درسی تعلیمات اجتماعی دوره‌ی راهنمایی بر مبنای مؤلفه­های پدیده جهانی­شدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...

    • ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380) 

      ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)
      در فایل منابع موجود می باشد  

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب