نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحمیدی, فریدهfa_IR
dc.contributor.authorمهدیه نجف آبادی, مجیدfa_IR
dc.contributor.authorنمازیان نجف آبادی, ثمانهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:21Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:21Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-14en_US
dc.date.submitted1394-04-23fa_IR
dc.identifier.citationحمیدی, فریده, مهدیه نجف آبادی, مجید, نمازیان نجف آبادی, ثمانه. (1394). بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه. فناوری آموزش و یادگیری, 1(3), 89-106. doi: 10.22054/jti.2015.1818fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1818
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_1818.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184770
dc.description.abstractاهمال‌کاری تحصیلی یکی از موانع موفقیت تحصیلی و اهداف آموزشی است. با توجه به اینکه رایانه و اینترنت ابزار ضروری زندگی مسبب تسهیل زندگی مردم امروز است، از طرف دیگر خطرات جدیدی را به ارمغان آورده است؛ که یکی از این مخاطرات می‌تواند ایجاد اهمال‌کاری تحصیلی باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش آموزان متوسطه بود. این پژوهش از نوع توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری کلیه دانش آموزان مدارس متوسطه شهر نجف‌آباد در سال تحصیلی 94-1393 بود؛ که به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای تک‌مرحله‌ای یک دبیرستان انتخاب گردید حجم نمونه برابر 124 دانش‌آموز بود. ابزار پژوهش پرسشنامه اعتیاد اینترنت یانگ و پرسشنامه اهمال‌کاری تحصیلی سواری است. داده‌ها به روش همبستگی پیرسون و رگرسیون خطی موردبررسی قرار گرفت. نتایج نشان داد که بین اعتیاد به اینترنت و اهمال‌کاری تحصیلی رابطه مثبت 52/0= r برقرار است (P≤0.01) و اعتیاد به اینترنت 9/26 درصد واریانس اهمال‌کاری تحصیلی را پیش‌بینی می‌نماید. در دانش آموزان غیر معتاد به اینترنت این ضریب همبستگی به 46/0= r کاهش می‌یابد (P≤0.01). پس به‌طور گروهی می‌توان گفت که وابستگی به اینترنت پیش‌بینی کننده خوبی برای اهمال‌کاری تحصیلی می‌تواند باشد و در دانش‌آموزان غیر معتاد به اینترنت این پیش‌بینی ضعیف‌تر است بدین معنی وابستگی کمتر به اینترنت خطر اهمال‌کاری را بیشتر کاهش می‌دهد. از نتایج حاصل می‌توان به لزوم انجام راهکارهایی برای پیشگیری و مقابله با وابستگی به اینترنت پی برد.fa_IR
dc.format.extent467
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1818
dc.subjectاهمال‌کاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectاعتیاد به اینترنتfa_IR
dc.subjectدانش آموزان متوسطهfa_IR
dc.titleبررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت و اهمال‌کاری تحصیلی در دانش آموزان متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت دبیر شهید رجاییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهرfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage89
dc.citation.epage106


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد