نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکاظمی, صدیقهfa_IR
dc.contributor.authorصولتی, نجمهfa_IR
dc.contributor.authorطالب دوست, مریمfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:45:21Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:45:21Z
dc.date.available1399-07-09T00:45:21Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:45:21Z
dc.date.issued2015-08-23en_US
dc.date.issued1394-06-01fa_IR
dc.date.submitted2015-04-06en_US
dc.date.submitted1394-01-17fa_IR
dc.identifier.citationکاظمی, صدیقه, صولتی, نجمه, طالب دوست, مریم. (1394). میزان و نحوه استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از شبکه‌های اجتماعی مجازی. فناوری آموزش و یادگیری, 1(3), 57-68. doi: 10.22054/jti.2015.1816fa_IR
dc.identifier.issn2476-3861
dc.identifier.issn2476-4256
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1816
dc.identifier.urihttp://jti.atu.ac.ir/article_1816.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184768
dc.description.abstractهدف اصلی این پژوهش آشنایی با وضعیت موجود و میزان و نحوه استفاده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مشهد از شبکه‌های اجتماعی مجازی بود. جامعه آماری، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد بوده و نمونه 230 دانشجوی دوره کارشناسی در گروه‌های مختلف آموزشی در پردیس شهید هاشمی نژاد است که از طریق جدول حجم نمونه مورگان و متناسب با حجم جامعه انتخاب شده‌اند. این تحقیق از نوع توصیفی است با هدف دستیابی به میزان و نحوه استفاده افراد از شبکه‌های اجتماعی مجازی که به روش پیمایشی اجرا گردیده و از نظر جمع‌آوری  اطلاعات  روش کمی-کیفی مدنظر بوده است. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته است که روایی پرسشنامه از طریق تحلیل محتوا و اعتبار آن از طریق باز آزمایی به دست آمده است. یافته‌های تحقیق نشان داد 4/67% پاسخ‌دهندگان بیان کرده‌اند که رایگان بودن شبکه‌های مجازی باعث ماندگاری آن‌ها در این شبکه‌ها می‌شود. 30% از دانشجویان صرفاً در یک شبکه اجتماعی، 20% در دو و 16% در سه شبکه عضویت دارند. هدف عمده استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز به ترتیب اولویت در نمونه موردبررسی 51% پر کردن اوقات فراغت، 13% تبادل اطلاعات، 9% برقراری ارتباط با دیگران و 2% به پیشنهاد عضویت دوستان بوده است. بر اساس این یافته‌ها توجه به شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان بستری برای یادگیری و کسب شایستگی‌های لازم معلمی باید در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent373
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofفناوری آموزش و یادگیریfa_IR
dc.relation.ispartofTechnology of Instruction and Learningen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1816
dc.subjectشبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.subjectدانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیانfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی رسمیfa_IR
dc.subjectبرنامه درسی غیررسمیfa_IR
dc.titleمیزان و نحوه استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از شبکه‌های اجتماعی مجازیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهدfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهدfa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue3
dc.citation.spage57
dc.citation.epage68


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد