| dc.contributor.author | کاظمی, صدیقه | fa_IR |
| dc.contributor.author | صولتی, نجمه | fa_IR |
| dc.contributor.author | طالب دوست, مریم | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:45:21Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:45:21Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T00:45:21Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T00:45:21Z | |
| dc.date.issued | 2015-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-04-06 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-01-17 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | کاظمی, صدیقه, صولتی, نجمه, طالب دوست, مریم. (1394). میزان و نحوه استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از شبکههای اجتماعی مجازی. فناوری آموزش و یادگیری, 1(3), 57-68. doi: 10.22054/jti.2015.1816 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3861 | |
| dc.identifier.issn | 2476-4256 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1816 | |
| dc.identifier.uri | http://jti.atu.ac.ir/article_1816.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/184768 | |
| dc.description.abstract | هدف اصلی این پژوهش آشنایی با وضعیت موجود و میزان و نحوه استفاده دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان مشهد از شبکههای اجتماعی مجازی بود. جامعه آماری، شامل دانشجویان دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد بوده و نمونه 230 دانشجوی دوره کارشناسی در گروههای مختلف آموزشی در پردیس شهید هاشمی نژاد است که از طریق جدول حجم نمونه مورگان و متناسب با حجم جامعه انتخاب شدهاند. این تحقیق از نوع توصیفی است با هدف دستیابی به میزان و نحوه استفاده افراد از شبکههای اجتماعی مجازی که به روش پیمایشی اجرا گردیده و از نظر جمعآوری اطلاعات روش کمی-کیفی مدنظر بوده است. ابزار تحقیق پرسشنامه محقق ساخته است که روایی پرسشنامه از طریق تحلیل محتوا و اعتبار آن از طریق باز آزمایی به دست آمده است. یافتههای تحقیق نشان داد 4/67% پاسخدهندگان بیان کردهاند که رایگان بودن شبکههای مجازی باعث ماندگاری آنها در این شبکهها میشود. 30% از دانشجویان صرفاً در یک شبکه اجتماعی، 20% در دو و 16% در سه شبکه عضویت دارند. هدف عمده استفاده از شبکههای اجتماعی نیز به ترتیب اولویت در نمونه موردبررسی 51% پر کردن اوقات فراغت، 13% تبادل اطلاعات، 9% برقراری ارتباط با دیگران و 2% به پیشنهاد عضویت دوستان بوده است. بر اساس این یافتهها توجه به شبکههای اجتماعی بهعنوان بستری برای یادگیری و کسب شایستگیهای لازم معلمی باید در دستور کار برنامه ریزان قرار گیرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 373 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | فناوری آموزش و یادگیری | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Technology of Instruction and Learning | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jti.2015.1816 | |
| dc.subject | شبکههای اجتماعی مجازی | fa_IR |
| dc.subject | دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی رسمی | fa_IR |
| dc.subject | برنامه درسی غیررسمی | fa_IR |
| dc.title | میزان و نحوه استفاده دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از شبکههای اجتماعی مجازی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهد | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی کارشناسی دانشگاه فرهنگیان پردیس هاشمی نژاد، مشهد | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 57 | |
| dc.citation.epage | 68 | |