مرور دوره 16, شماره 50 بر اساس عنوان

  • «اسلامی‌سازی دانش» از دیدگاه عطاس و فاروقی (مطالعة تطبیقی) 

    زاهد, سید سعید؛ کلاته ساداتی, احمد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: هدف تحقیق حاضر ارزیابی آراء دو تن از اندیشمندان جریان فکری «اسلامی‌سازی دانش» است. در نیمة دوم قرن بیستم، عطاس در مالزی و فاروقی در آمریکا، طرح کلی اسلامی‌سازی دانش را ...

  • آسیب‌شناسی پژوهشی اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی 

    حسین پور, محمد (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: پژوهش حاضر با هدف آسیب شناسی پژوهشی اعضای هیأت علمی رشته‌های علوم انسانی اجرا گردید

  • تحلیل و نقد مقالة «انبیاء و نبوّت» در دایره‌المعارف قرآن 

    رضایی هفتادٌر, حسن؛ علوی مهر, حسین (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: هدف این مقاله معرفی و نقد مدخل «انبیا و نبوّت» از دایره‌المعارف قرآن می‌پردازد. مقالة یوری روبین مشتمل بر این مباحث است: تفاوت بین رسول و نبی؛ فرشتگان و مأموریت ...

  • علل و عوامل دین‌گریزی و نقش دانشگاهها در اصلاح آن 

    امینی, جبار؛ مرادی خلیفه لو, رضا؛ محمدی ایلامی, رحیم (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: این مقاله باهدف یافتن و استخراج بخشی از علل و عوامل دین‌گریزی، به بررسی و استقصای ناقصی از علل و عوامل دین‌گریزی از منظر دین پرداخته است و در ضمن، آن دسته از علل و ...

  • علم‌زدگی و بحران در علوم انسانی 

    مهدوی آزادبنی, رمضان (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: هدف این تحقیق، بیان ضرورت یکی از انواع تحوّلی است که باید در علوم انسانی شاهد وقوع آن بود. دغدغه در خصوص دانشگاه اسلامی ...

  • نقد و بررسی رویکرد تهذیب و تکمیل علوم موجود 

    امیر خانی, مهناز؛ شیرازی, فائزه (پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها, 2012-05-21)
    هدف: هدف این مقاله تبیین رابطه­ی­ علم و دین، بر اساس آن نوع از ارتباط که علم دینی را معنادار تلقّی می‌کندمی­باشد. بر این ...