دوره 3, شماره 4
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
- 
آمار توصیفی بر اساس دادههای دقیق از یک جامعه فازی (دانشگاه اصفهان, 2019-02-20)در بسیاری از مسائل کاربردی، هدف، بررسی یک جامعهی فازی (مانند جامعهی جوانان و یا جامعهی مستمندان یک شهر) بر اساس نمونهای از آن جامعه است. رویکرد متداولِ آمار کلاسیک در مواجهه با این مسائل، صورتبندی جامعهی فازی موردنظر ...
 
- 
آموزش و یادگیری، در چنبرۀ جزوه گویی و جزوه خوانی، تاملی بر تجربۀ آموزش ریاضی (دانشگاه اصفهان, 2019-02-20)درگیری و ابتلای همهجانبۀ تمام عرصۀ آموزش کشور از دورۀ ابتدایی تا عالیترین سطوح دانشگاهی به انواع و اقسام مسئلهها و بحرانهای جدی و پُرمخاطرهای که به آشکاری بر تمام متن و سطح و عمق و بُرد و کارآمدی آموزش و سرنوشت نسل ...
 
- 
انگیزه در آموزش ریاضی (دانشگاه اصفهان, 2019-02-20)در این مقاله پس از واکاوی دیدگاه نیومن در رابطه با حل مسأله و اشاره به سلسله مراتب نیومن به مقولهی انگیزه به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر این روش اشاره میشود. از نظر نویسنده موارد زیر مهمترین عواملی است که باعث بیانگیزگی ...
 
- 
ریشههای پیدایش مفهوم فشردگی و تاریخچه نظریه فشردهسازی (دانشگاه اصفهان, 2019-02-20)با توجه به تاثیر بهسزای مفهوم فشردگی در ریاضیات پیشرفته و اهمیت درک درست و مناسب این مفهوم برای ورود به ریاضیات مدرن، به نظر میرسد مطالعه ریشهها، آغاز شکلگیری و مسیر توسعه آن، لازم و مفید باشد. در این مقاله، ابتدا ...
 
- 
احتمال و انتخابات: شاخص های قدرت در رأیگیری (دانشگاه اصفهان, 2019-02-20)انتخابات مهمترین رخداد سیاسی-اجتماعی در جوامع دارای نظام انتخاباتی است. عدم آگاهی از نتیجۀ انتخابات را میتوان توسط مدلهای احتمالی مدلبندی کرد و به پیشبینی احتمالی دربارۀ این نتیجه پرداخت. از اینرو در این نوشتار ...
 



