• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه ریاضی و جامعه
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه ریاضی و جامعه
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    انگیزه در آموزش ریاضی

    (ندگان)پدیدآور
    انوشه, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.230 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این مقاله پس از واکاوی دیدگاه نیومن در رابطه با حل مسأله و اشاره به سلسله مراتب نیومن به مقوله‌ی انگیزه به عنوان یکی از عوامل مؤثر بر این روش اشاره می‌شود. از نظر نویسنده موارد زیر مهمترین عواملی است که باعث بی‌انگیزگی دانش‌آموزان در یادگیری وحل مسائل ریاضی می‌شود. عدم مهارت کافی دبیران در استفاده از روش ها و فنون مختلف و نحوه تدریس آنها، آشنا نکردن دانش‌آموزان با اهمیت درس ریاضی و ناشناخته ماندن قلمرو اهداف درس ریاضی، یکنواختی تدریس ریاضی و کاربرد روش های قدیمی و سنتی در تدریس، معیارهای ارزشیابی غیر استاندارد، بی توجهی به علایق دانش‌آموزان و همچنین در نظرنگرفتن توان ذهنی و فکری آنها و سخت جلوه دادن ریاضی در نگرش آنها. به‌طور یقین موارد دیگری را از جمله نقش خانواده، محیط مدرسه و غیره می‌توان برشمرد که در این مقاله به آنها پرداخته نشده است. با این‌حال سعی شده است نظریه‌های تاثیرگذار در ایجاد و تشدید انگیزه برای آموزش و حل مسائل ریاضی مورد بررسی قرار گیرد و روش‌ها و راهکارهایی ارائه شود به این امید که به کارگیری آنها موجب ارتقاء کیفیت آموزش ریاضیات گردد .
    کلید واژگان
    آموزش ریاضی
    حل مسأله
    انگیزه
    97A80 آموزش ریاضیات- عمومی سازی ریاضی

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    سازمان پدید آورنده
    گروه ریاضی، دانشکده علوم ، دانشگاه ازاد اسلامی واحد فیروزاباد، فیروزاباد، ایران

    شاپا
    2345-6493
    2345-6507
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/msci.2018.106187.1243
    http://math-sci.ui.ac.ir/article_23240.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171607

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب