• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات آموزش زبان فارسی
    • دوره 3, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی‌آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی

    (ندگان)پدیدآور
    موسوی, مهتابرفیعی, عادلامیریان, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    7.427 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    افزایش روزافزون روابط بین جوامع در سراسر جهان موجب گسترش تعاملات تجاری شده‌است که کشورما نیز از این روابط مستثنی نیست. باتوجه به جایگاه مهم ایران در جهان امروز و روابط تجاری با سایر کشورها، نیاز به تدوین مجموعه‌ای به منظور آموزش زبان فارسی تجاری به غیر فارسی‌زبانان قابل طرح است. از سویی دیگر از بین چهار مهارت اصلی زبانی (شنیدن، صحبت‌کردن، خواندن و نوشتن)، خواندن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبانی است که موجب افزایش توانش ارتباطی فراگیران می‌شود. از این جهت، ما در پژوهش حاضر به دنبال تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی‌آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) هستیم. از این روی ابتدا با بررسی مجموعه‌های موفق آموزشی در زبان‌های مختلف و مشاوره با افراد متخصص حوزه بازرگانی یکی از رایج‌ترین موضوعات مطرح در بافت بازرگانی را برگزیدیم. سپس مجموعه‌ای از متون مرتبط با این موضوع را جمع‌آوری کردیم، با استفاده از چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی دو مورد از آن  متون را ساده‌سازی و با استفاده از فرمول خوانایی گانیگ (1951) و نظرخواهی از تعدادی از مدرسان ‌زبان فارسی از تناسب آن متون با سطح متوسط اطمینان حاصل کردیم. سپس با بهره‌مندی از اصول شش‌گانه اندرسون (1994) که به اختصار ACTIVE نامیده می‌شود، فعالیت‌هایی در قالب پیش از خواندن، خواندن و پس از خواندن تدوین کردیم. در این مسیر از مجموعه کتاب‌های ACTIVE (2014) که اندرسون براساس الگوی خواندن خود (1994) تدوین کرده نیز جهت طراحی فعالیت‌ها بهره‌بردیم و در قالب یک درس ارائه نموده‌ایم.
    کلید واژگان
    آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان
    فارسی تجاری
    چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی
    مهارت خواندن
    الگوی اندرسون (1994)

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    جامعه المصطفی العالمیه
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، دانشگاه اصفهان
    استادیار، زبان‌شناسی، دانشگاه اصفهان
    استادیار، زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهان

    شاپا
    2538-6042
    URI
    http://maz.journals.miu.ac.ir/article_1994.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171499

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • شناسنامه علمی فارسی و انگلیسی مجله شامل: بسم الله، شناسنامه فارسی و انگلیسی ، راهنمای تدوین فارسی و انگلیسی مقالات و فهرست فارسی و انگلیسی. 

      پدیدآور نامشخص (انجمن نقد ادبی ایران, 2019-08-23)

    • شناسنامه علمی فارسی مجله شامل: بسم الله، شناسنامه فارسی، راهنمای تدوین فارسی مقالات و فهرست فارسی. 

      پدیدآور نامشخص (دانشگاه تربیت مدرس, 2013-04-01)

    • شناسنامه علمی فارسی مجله شامل: بسم الله، شناسنامه فارسی، راهنمای تدوین فارسی مقالات و فهرست فارسی. 

      پدیدآور نامشخص (انجمن زبان و ادبیات فارسی, 2013-03-01)

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب