نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorموسوی, مهتابfa_IR
dc.contributor.authorرفیعی, عادلfa_IR
dc.contributor.authorامیریان, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:10:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:10:48Z
dc.date.available1399-07-09T00:10:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:10:48Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-03-01en_US
dc.date.submitted1396-12-10fa_IR
dc.identifier.citationموسوی, مهتاب, رفیعی, عادل, امیریان, زهرا. (1396). تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی‌آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی. مطالعات آموزش زبان فارسی, 3(4), 11-35.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_1994.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171499
dc.description.abstractافزایش روزافزون روابط بین جوامع در سراسر جهان موجب گسترش تعاملات تجاری شده‌است که کشورما نیز از این روابط مستثنی نیست. باتوجه به جایگاه مهم ایران در جهان امروز و روابط تجاری با سایر کشورها، نیاز به تدوین مجموعه‌ای به منظور آموزش زبان فارسی تجاری به غیر فارسی‌زبانان قابل طرح است. از سویی دیگر از بین چهار مهارت اصلی زبانی (شنیدن، صحبت‌کردن، خواندن و نوشتن)، خواندن، یکی از مهم‌ترین مهارت‌های زبانی است که موجب افزایش توانش ارتباطی فراگیران می‌شود. از این جهت، ما در پژوهش حاضر به دنبال تدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی‌آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) هستیم. از این روی ابتدا با بررسی مجموعه‌های موفق آموزشی در زبان‌های مختلف و مشاوره با افراد متخصص حوزه بازرگانی یکی از رایج‌ترین موضوعات مطرح در بافت بازرگانی را برگزیدیم. سپس مجموعه‌ای از متون مرتبط با این موضوع را جمع‌آوری کردیم، با استفاده از چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی دو مورد از آن  متون را ساده‌سازی و با استفاده از فرمول خوانایی گانیگ (1951) و نظرخواهی از تعدادی از مدرسان ‌زبان فارسی از تناسب آن متون با سطح متوسط اطمینان حاصل کردیم. سپس با بهره‌مندی از اصول شش‌گانه اندرسون (1994) که به اختصار ACTIVE نامیده می‌شود، فعالیت‌هایی در قالب پیش از خواندن، خواندن و پس از خواندن تدوین کردیم. در این مسیر از مجموعه کتاب‌های ACTIVE (2014) که اندرسون براساس الگوی خواندن خود (1994) تدوین کرده نیز جهت طراحی فعالیت‌ها بهره‌بردیم و در قالب یک درس ارائه نموده‌ایم.fa_IR
dc.format.extent7605
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectآموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانانfa_IR
dc.subjectفارسی تجاریfa_IR
dc.subjectچارچوب مرجع آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمهارت خواندنfa_IR
dc.subjectالگوی اندرسون (1994)fa_IR
dc.titleتدوین محتوای خواندن متون بازرگانی برای فارسی‌آموزان سطح متوسط در چارچوب اندرسون (1994) و بر اساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، زبان‌شناسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، زبان انگلیسی، دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage11
dc.citation.epage35


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد