نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T00:10:47Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T00:10:47Z
dc.date.available1399-07-09T00:10:47Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T00:10:47Z
dc.date.issued2016-08-22en_US
dc.date.issued1395-06-01fa_IR
dc.identifier.citationعباسی, زهرا. (1395). آموزش مهارت نوشتن به فراگیران زبان فارسی، به عنوان زبان دوم، از نگاه نظری. مطالعات آموزش زبان فارسی, 2(2), 41-67.fa_IR
dc.identifier.issn2538-6042
dc.identifier.urihttp://maz.journals.miu.ac.ir/article_1835.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171488
dc.description.abstractیکی از دشوارترین مهارت‏های آموختنی در آموزش زبان دوم که بسیاری از مدرسان زبان نیز بر آن هم‌نظرند، مهارت «نوشتن/ نگارش» است. یادگیری این مهارت، نیازمند تسلط بر توانایی‏های گوناگون زبانی، شناختی و اجتماعی ـ فرهنگی است. بیشتر تحقیقات صورت گرفته درباره نگارش به زبان دوم، وابستگی بسیاری به تحقیقات زبان اول داشته‌ است. این امر نشان می‌دهد که توانایی زبان‏آموز‏ در نگارش، خلاصه کردن یا تحلیل یک متن به زبان مادری، الزاماً به این معنا نیست که خواهد توانست همین کار را به زبان دوم نیز انجام دهد. با این حال، مهارت در نگارش زبان اول، بر نگارش به زبان دوم نیز تا اندازه‌ای مؤثر است. این مقاله دو هدف را پی ‏گرفته است: نخست: بررسی یافته‌‏های مهم در مورد نظریه‏ آموزش مهارت نوشتن و تحقیقات مربوط به ویژگی‏های آموزش این مهارت، که فارسی‌آموزان با افزایش آن، خواهند توانست به شیوه‌‏های قابل‌ قبول، به زبان فارسی بنویسند. دوم: دستیابی به این هدف که این آموزش‏ها چگونه می‌تواند به آنان کمک کند تا به این مهارت‏ها دست یابند. در این مقاله، علاوه‏ بر بررسی گرایش‏ها و راهبردهای گوناگون در آموزش نگارش به زبان دوم، پژوهش‏های مرتبط با نگارش به زبان اول و دوم، الگو‏های آموزش نگارش به زبان دوم با اهداف دانشگاهی و همچنین تجربه‏ای عملی برای کلاس‏های آموزش نگارش زبان فارسی پیشنهاد شده است.fa_IR
dc.format.extent9489
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherجامعه المصطفی العالمیهfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات آموزش زبان فارسیfa_IR
dc.subjectمهارت نوشتنfa_IR
dc.subjectزبان اولfa_IR
dc.subjectزبان دومfa_IR
dc.subjectراهبردهای آموزشیfa_IR
dc.titleآموزش مهارت نوشتن به فراگیران زبان فارسی، به عنوان زبان دوم، از نگاه نظریfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume2
dc.citation.issue2
dc.citation.spage41
dc.citation.epage67


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد