| dc.contributor.author | عباسی, زهرا | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T00:10:47Z | fa_IR | 
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T00:10:47Z |  | 
| dc.date.available | 1399-07-09T00:10:47Z | fa_IR | 
| dc.date.available | 2020-09-30T00:10:47Z |  | 
| dc.date.issued | 2016-08-22 | en_US | 
| dc.date.issued | 1395-06-01 | fa_IR | 
| dc.identifier.citation | عباسی, زهرا. (1395). آموزش مهارت نوشتن به فراگیران زبان فارسی، به عنوان زبان دوم، از نگاه نظری. مطالعات آموزش زبان فارسی, 2(2), 41-67. | fa_IR | 
| dc.identifier.issn | 2538-6042 |  | 
| dc.identifier.uri | http://maz.journals.miu.ac.ir/article_1835.html |  | 
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/171488 |  | 
| dc.description.abstract | یکی از دشوارترین مهارتهای آموختنی در آموزش زبان دوم که بسیاری از مدرسان زبان نیز بر آن همنظرند، مهارت «نوشتن/ نگارش» است. یادگیری این مهارت، نیازمند تسلط بر تواناییهای گوناگون زبانی، شناختی و اجتماعی ـ فرهنگی است. بیشتر تحقیقات صورت گرفته درباره نگارش به زبان دوم، وابستگی بسیاری به تحقیقات زبان اول داشته است. این امر نشان میدهد که توانایی زبانآموز در نگارش، خلاصه کردن یا تحلیل یک متن به زبان مادری، الزاماً به این معنا نیست که خواهد توانست همین کار را به زبان دوم نیز انجام دهد. با این حال، مهارت در نگارش زبان اول، بر نگارش به زبان دوم نیز تا اندازهای مؤثر است.  این مقاله دو هدف را پی گرفته است:  نخست: بررسی یافتههای مهم در مورد نظریه آموزش مهارت نوشتن و تحقیقات مربوط به ویژگیهای آموزش این مهارت، که فارسیآموزان با افزایش آن، خواهند توانست به شیوههای قابل قبول، به زبان فارسی بنویسند. دوم: دستیابی به این هدف که این آموزشها چگونه میتواند به آنان کمک کند تا به این مهارتها دست یابند. در این مقاله، علاوه بر بررسی گرایشها و راهبردهای گوناگون در آموزش نگارش به زبان دوم، پژوهشهای مرتبط با نگارش به زبان اول و دوم، الگوهای آموزش نگارش به زبان دوم با اهداف دانشگاهی و همچنین تجربهای عملی برای کلاسهای آموزش نگارش زبان فارسی پیشنهاد شده است. | fa_IR | 
| dc.format.extent | 9489 |  | 
| dc.format.mimetype | application/pdf |  | 
| dc.language | فارسی |  | 
| dc.language.iso | fa_IR |  | 
| dc.publisher | جامعه المصطفی العالمیه | fa_IR | 
| dc.relation.ispartof | مطالعات آموزش زبان فارسی | fa_IR | 
| dc.subject | مهارت نوشتن | fa_IR | 
| dc.subject | زبان اول | fa_IR | 
| dc.subject | زبان دوم | fa_IR | 
| dc.subject | راهبردهای آموزشی | fa_IR | 
| dc.title | آموزش مهارت نوشتن به فراگیران زبان فارسی، به عنوان زبان دوم، از نگاه نظری | fa_IR | 
| dc.type | Text | en_US | 
| dc.citation.volume | 2 |  | 
| dc.citation.issue | 2 |  | 
| dc.citation.spage | 41 |  | 
| dc.citation.epage | 67 |  |