مرور دوره 3, شماره 5 بر اساس تاریخ انتشار

  • نگاهی دوباره به قاعده حذف در زبان فارسی شکسته 

    اسکندری, بهاء الدین (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    دگرگونی در زبان در طول زمان امری بدیهی است. این دگرگونیها گاهی چنان انباشته میشود که گویی زبان جدیدی از دل زبان مادر تولد مییابد. این تغییرات محصول عوامل درونی و بیرونی هستند. از عوامل درونی، یکی اصل کمکوشی است که کاربران ...

  • بررسی میزان انگیزه دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی در یادگیری زبان فارسی 

    آژند, اعظم؛ قاسم پور مقدم, حسین (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    یادگیری زبان به انگیزه نیاز دارد و انگیزه مهمترین عامل در یادگیری زبان به شمار می‌آید. از نظر متخصصان چهار نوع انگیزه وجود دارد: 1. انگیزه ذاتی 2. انگیزه بیرونی 3. انگیزه سازگاری 4. انگیزه ابزاری. برای ایجاد انگیزش در ...

  • بررسی رشد کمی و ارتقای کیفیت رشته زبان و ادبیات فارسی در نظام آموزش عالی ایران 

    اسحاقی, فاخته؛ محمدی, رضا (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    زبان فارسی سند هویت، معرف و مظهر دستاوردهای اندیشه فرهیختگان ماست. از این رو توجه همه جانبه به تقویت رشته زبان و ادبیات فارسی در همه مقاطع تحصیلی و خصوصا نظام آموزش عالی مورد تاکید قراردارد. بر این اساس این رشته تقریباً ...

  • بررسی و تحلیل نحوۀ آموزش تلفظ زبان فارسی در مجموعۀ آموزشی آموزش فارسی به فارسی 

    مجیدی, شیوا؛ صحرایی, رضا مراد (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    پژوهش حاضر  به بررسی و تحلیل نحوۀ آموزش تلفظ زبان فارسی در مجموعۀ آموزشی آموزش فارسی به فارسی در مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی المهدی وابسته به جامعه‌المصطفیپرداخته و در پی پاسخ‌گویی به این پرسش است که مجموعۀ آموزشی مورد ...

  • نقدی بر کتاب آموزش فارسی به فارسی(3) مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی 

    ابراهیمی, مجتبی؛ طالعی, محمد حسین (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    یکی از مراکز آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی زبانان که به تدوین کتب آموزشی پرداخته مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی وابسته به جامعه المصطفی است. مجموعه کتابهای این مرکز در قالب شش جلد به زبان آموزان ارائه می‌شود. جلد سوم این ...

  • بررسی نقش داستان کوتاه در فرآیند آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان 

    فرجی اصطلخ پشتی, سید اسماعیل (جامعه المصطفی العالمیه, 2018-02-20)
    برای آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان در هر مقطعی و متناسب با هر مطلبی، دستگاه و روش آموزشی خاصی ایجاب میکند. این دستگاه آموزشی با نگاه به نیاز زبان آموز شکل میگیرد. یک روش برای ایجاد انگیزه، کاربرد متون ادبی در کلاس ...