ارتباط اهمال کاری تحصیلی و عزت نفس
(ندگان)پدیدآور
نوروزی, سودهنوع مدرک
Textمقاله ترویجی
زبان مدرک
فارسیچکیده
اهمالکاری به عنوان تمایل به اجتناب از فعالیت، واگذار کردن انجام کار به آینده و استفاده از پوزشخواهی برای توجیه تأخیر در انجام فعالیت تعریف شده است (الیس و کانوس، 2002). اهمالکاری رفتاری ناپسند و ناراحتکننده است که پیامدهای ناخوشایندی چون اضطراب، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال دارد. هرگز نمیتوان از تأخیر در انجام کارها به تصور بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد. به تعویق انداختن کارها به مرور به صورت عادت رفتاری درمیآید و موجبات سرزنش مداوم خود را برای فرد ایجاد میکند. این مقاله تلاش دارد تا با بررسی این پدیده تقریباً فراگیر علاوه بر ارائه تعریفی مبسوط به بیان عوامل مرتبط و اثرگذار بر آن بپردازد و در عین حال رابطه نزدیک آن را با عزت نفس در مورد بررسی قرار دهد.
کلید واژگان
اهمال کاریعزت نفس
اهمال کاری تحصیلی
عزت نفس تحصیلی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2015-02-201393-12-01




