نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنوروزی, سودهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:14:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:14:41Z
dc.date.available1399-07-08T17:14:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:14:41Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2019-08-27en_US
dc.date.submitted1398-06-05fa_IR
dc.identifier.citationنوروزی, سوده. (1393). ارتباط اهمال کاری تحصیلی و عزت نفس. ترویج علم, 5(2), 63-69.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_92513.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/16355
dc.description.abstractاهمال­کاری به عنوان تمایل به اجتناب از فعالیت، واگذار کردن انجام کار به‌ آینده و استفاده از پوزش­خواهی برای توجیه تأخیر در انجام فعالیت تعریف شده است (الیس و کانوس، 2002). اهمال‌کاری رفتاری ناپسند و ناراحت­کننده است که پیامدهای ناخوشایندی چون اضطراب، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس را به دنبال دارد. هرگز نمی­توان از تأخیر در انجام کارها به تصور بهتر ارائه کردن آنها دفاع کرد. به تعویق انداختن کارها به مرور به صورت عادت رفتاری درمی<sub>­</sub>آید و موجبات سرزنش مداوم خود را برای فرد‌ ایجاد ‌می‌کند. این مقاله تلاش دارد تا با بررسی این پدیده تقریباً فراگیر علاوه بر ارائه تعریفی مبسوط به بیان عوامل مرتبط و اثرگذار بر آن بپردازد و در عین حال رابطه نزدیک آن را با عزت نفس در مورد بررسی قرار دهد. <br clear="all" /><br />fa_IR
dc.format.extent253
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.subjectاهمال کاریfa_IR
dc.subjectعزت نفسfa_IR
dc.subjectاهمال کاری تحصیلیfa_IR
dc.subjectعزت نفس تحصیلیfa_IR
dc.titleارتباط اهمال کاری تحصیلی و عزت نفسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد رشته مشاوره مدرسهfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue2
dc.citation.spage63
dc.citation.epage69


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد