| dc.contributor.author | اسدنیا, ابوالفضل | fa_IR |
| dc.contributor.author | نبی اللهی, عبدالاحد | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T17:14:37Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T17:14:37Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T17:14:37Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T17:14:37Z | |
| dc.date.issued | 2019-08-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-06-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2020-03-04 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-12-14 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | اسدنیا, ابوالفضل, نبی اللهی, عبدالاحد. (1398). تحلیل کیفی محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در ارتباط با مقوله های خواندن و مطالعه. ترویج علم, 10(1), 35-52. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-9033 | |
| dc.identifier.uri | http://www.popscijournal.ir/article_104175.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/16334 | |
| dc.description.abstract | <strong> </strong>هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در مقولههای خواندن و مطالعه است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر رویکرد پژوهش، کیفی است. جامعه آماری پژوهش کتاب درسی تفکر و سبک زندگی پایه هفتم در سال 1397 است. برای رسیدن به محتوای پیامهای کتاب در ارتباط با خواندن از تحلیل محتوا استفاده شد. کتاب به بطور کامل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مفاهیم مرتبط با خواندن استخراج و دستهبندی گردید. سپس این مفاهیم دستهبندی و از نظر سطح انتزاع به مقوله و زیرمقوله تبدیل شدند. نتایج نشان داد کتاب به لحاظ پرداختن به عناصر مطالعه و هدایت دانشآموز در جهت شیوه صحیح مطالعه عملکرد مطلوبی برخوردار است. اما آنچه که بیش از هر چیز به چشم میآید عدم توجه کتاب حاضر به بیان صریح و شفاف مزیت خواندن و نقش آن در داشتن تفکری صحیح است. همچنین کتاب دارای فعالیتهایی است که به طور مداوم دانشآموز را ترغیب به تفکر میکند اما در هیچ قسمت از کتاب راه پاسخ به سؤالات را به دانشآموز معرفی نمیکند و تنها در قسمت طرح پژوهشی یکی از راههای جمعآوری اطلاعات را مراجعه به کتابخانه بیان میکند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 466 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | انجمن ترویج علم ایران | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | ترویج علم | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Popularization of Science | en_US |
| dc.subject | تحلیل محتوا | fa_IR |
| dc.subject | سبک زندگی | fa_IR |
| dc.subject | تفکر | fa_IR |
| dc.subject | مطالعه | fa_IR |
| dc.subject | خواندن | fa_IR |
| dc.title | تحلیل کیفی محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در ارتباط با مقوله های خواندن و مطالعه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله ترویجی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابدار کتابخانهعمومی جابربن حیان شهر مس سرچشمه، رفسنجان | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 10 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 35 | |
| dc.citation.epage | 52 | |