نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسدنیا, ابوالفضلfa_IR
dc.contributor.authorنبی اللهی, عبدالاحدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:14:37Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:14:37Z
dc.date.available1399-07-08T17:14:37Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:14:37Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2020-03-04en_US
dc.date.submitted1398-12-14fa_IR
dc.identifier.citationاسدنیا, ابوالفضل, نبی اللهی, عبدالاحد. (1398). تحلیل کیفی محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در ارتباط با مقوله های خواندن و مطالعه. ترویج علم, 10(1), 35-52.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9033
dc.identifier.urihttp://www.popscijournal.ir/article_104175.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/16334
dc.description.abstract<strong> </strong>هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در مقوله­های خواندن و مطالعه است. پژوهش حاضر به لحاظ هدف کاربردی و از نظر رویکرد پژوهش، کیفی است. جامعه آماری پژوهش کتاب درسی تفکر و سبک زندگی پایه هفتم در سال 1397 است. برای رسیدن به محتوای پیام­های کتاب در ارتباط با خواندن از تحلیل محتوا استفاده شد. کتاب به بطور کامل مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت و  مفاهیم مرتبط با خواندن استخراج و دسته‌‌بندی گردید. سپس این مفاهیم دسته‌بندی و از نظر سطح انتزاع به مقوله و زیرمقوله تبدیل شدند. نتایج نشان داد کتاب به لحاظ پرداختن به عناصر مطالعه و هدایت دانش‌آموز در جهت شیوه صحیح مطالعه عملکرد مطلوبی برخوردار است. اما آنچه که بیش از هر چیز به چشم می­آید عدم توجه کتاب حاضر به بیان صریح و شفاف مزیت خواندن و نقش آن در داشتن تفکری صحیح است. همچنین کتاب دارای فعالیت‌هایی است که به طور مداوم دانش‌آموز را ترغیب به تفکر می­کند اما در هیچ قسمت از کتاب راه پاسخ به سؤالات را به دانش‌آموز معرفی نمی­کند و تنها در قسمت طرح پژوهشی یکی از راه­های جمع‌آوری اطلاعات را مراجعه به کتابخانه بیان می­کند.fa_IR
dc.format.extent466
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن ترویج علم ایرانfa_IR
dc.relation.ispartofترویج علمfa_IR
dc.relation.ispartofPopularization of Scienceen_US
dc.subjectتحلیل محتواfa_IR
dc.subjectسبک زندگیfa_IR
dc.subjectتفکرfa_IR
dc.subjectمطالعهfa_IR
dc.subjectخواندنfa_IR
dc.titleتحلیل کیفی محتوای کتاب درسی تفکر و سبک زندگی در ارتباط با مقوله های خواندن و مطالعهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، کتابدار کتابخانه‌عمومی جابربن حیان شهر مس سرچشمه، رفسنجانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی، دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایرانfa_IR
dc.citation.volume10
dc.citation.issue1
dc.citation.spage35
dc.citation.epage52


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد