مرور دوره 3, شماره 10 بر اساس عنوان

  • تحلیل محتوای نهج البلاغه بر اساس ساحت های شش گانه ی تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 

    محمدی پویا, فرامرز؛ صالحی, اکبر؛ مومیوند, فاطمه (دانشگاه بوعلی سینا, 2015-08-23)
    پژوهش حاضر با هدف، تحلیل ساحتهای شش گانه تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر مبنای نهج البلاغه و به روش تحلیل محتوای کیفی از نوع قیاس عملی صورت پذیرفته است. جهت تحلیل ساحتها بر مبنای نهج البلاغه از فرم وارسی باز و ...

  • رعایت اصول حکومت علوی بسترساز تحقق اهداف حکومت اسلامی 

    شاه آبادی, ابوالفضل؛ زرین نعل, زینب (دانشگاه بوعلی سینا, 2015-08-23)
    به دلیل اهمیتی که جایگاه مدیریت در پیشرفت جوامع به خود اختصاص داده؛ تمامی مکاتب اعم از اسلامی و غیر اسلامی درباره راهکارهای تحقق صحیح، اصول و ضرورت آن سخن گفته‌اند. از آنجا که مکتب اسلامی نسبت به سایر مکاتب از قابلیت بالاتری ...

  • روش شناسی شرح منهاج البراعة قطب راوندی 

    حاجیان حسین آبادی, رضا (دانشگاه بوعلی سینا, 2015-08-23)
    بررسی و روش شناختی شروح نهج البلاغة سبب آشنایی با دیدگاهها و رویکردهای مختلف برای انتخاب و فهم بهتر نهج البلاغه است که محققان و مخاطبان دارای اهمیت زیادی است و خوانندگان را برای دستیابی به اهداف مورد نظر و شناسایی شرح بهتر ...

  • معیار و راهبردهای عدالت اقتصادی در نهج البلاغه 

    جهان بین, فرزاد؛ نعمتی, محمد (دانشگاه بوعلی سینا, 2015-08-23)
    توجه به عدالت و تلاش برای تحقق آن از جمله کارویژه های بنیادین نظام اسلامی است.بر این اساس، تعریف عدالت و نیز معیارهای عدالت در نظام نظری عملی برآمده از مبانی شناختی هنجاری دین اسلام، جایگاه برجسته ای می یابد.بررسی نهج ...