شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی
(ندگان)پدیدآور
زارع, حیدریاراحمدزهی, محمدحسینحقی, رویانوع مدرک
Textکوتاه
زبان مدرک
فارسیچکیده
بنادر با توجه به ماهیت فعالیتشان (ملی و بین المللی)، سرمایه کلان جهت احداث بندر و جهانی شدن (افزایش رقابت بین بنادر در سطح ملی و بین المللی) نیازمند به حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید می باشد. کشور ما به دلیل داشتن مرزهای خشکی و دریایی گسترده، موقعیت استراتژیک، دسترسی به آبهای آزاد و داشتن شیوههای مختلف حمل و نقل میتواند به عنوان یک مسیر ترانزیتی مهم در سطح منطقه و جهان عمل نموده و استفاده مناسب و مطلوبی را از این صنعت کسب نماید. بندر چابهار به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آبهای آزاد بینالمللی جایگاه ویژهای در مبادلات ایران با سایر کشورهای منطقه دارد. از سوی دیگر، این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آیندهای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژهای در ترانزیت کالا به این کشورها خواهد داشت. این بندر جهت حفظ بازارهای موجود و افزایش سهم خود در سطح ملی و منطقهای از فنون بازاریابی به عنوان یکی از راهکارهای موثر جهت ارتباط با مشتری استفاده می کند. در بین فعالیت های بازاریابی، تبلیغات که بخشی از آن به حساب میآید، بیشتر بر جنبه ترجیح دادن بندر تکیه دارد. شش عامل نیروی انسانی، بودجه، تجهیزات، تکنولوژی، ویژگی های بندر و قوانین و مقررات به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تبلیغات یک بندر شناسایی شدند. نتایج این تحقیق نشان داده است که ویژگی-های بندر و تامین بودجه دو عامل اصلی تاثیرگذار بر اجرا و کیفیت تبلیغات واحد بازاریابی بندر چابهار میباشند.
کلید واژگان
بندر چابهاربازاریابی
تبلیغات
تکنیک سلسله مراتبی
شماره نشریه
76تاریخ نشر
2016-02-201394-12-01
ناشر
دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت بنادر و کشتیرانی دانشگاه علوم دریایی چابهاراستادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار
دانشجوی کارشناسی ارشد پردیس دانشکده مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستان




