نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorزارع, حیدرfa_IR
dc.contributor.authorیاراحمدزهی, محمدحسینfa_IR
dc.contributor.authorحقی, رویاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:42:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:42:41Z
dc.date.available1399-07-08T23:42:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:42:41Z
dc.date.issued2016-02-20en_US
dc.date.issued1394-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-10-04en_US
dc.date.submitted1394-07-12fa_IR
dc.identifier.citationزارع, حیدر, یاراحمدزهی, محمدحسین, حقی, رویا. (1394). شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبی. فصلنامه علوم و فناوری دریا, 19(76), 48-54.fa_IR
dc.identifier.issn1735-5346
dc.identifier.urihttp://navy.iranjournals.ir/article_18868.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160780
dc.description.abstractبنادر با توجه به ماهیت فعالیت‌شان (ملی و بین المللی)، سرمایه کلان جهت احداث بندر و جهانی شدن (افزایش رقابت بین بنادر در سطح ملی و بین المللی) نیازمند به حفظ مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید می باشد. کشور ما به دلیل داشتن مرزهای خشکی و دریایی گسترده، موقعیت استراتژیک، دسترسی به آب‌های آزاد و داشتن شیوه‌های مختلف حمل و نقل می‌تواند به عنوان یک مسیر ترانزیتی مهم در سطح منطقه و جهان عمل نموده و استفاده مناسب و مطلوبی را از این صنعت کسب نماید. بندر چابهار به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب‌های آزاد بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای در مبادلات ایران با سایر کشور‌های منطقه دارد. از سوی دیگر، این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی نظیر افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آینده‌ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه‌ای در ترانزیت کالا به این کشور‌ها خواهد داشت. این بندر جهت حفظ بازارهای موجود و افزایش سهم خود در سطح ملی و منطقه‌ای از فنون بازاریابی به عنوان یکی از راهکارهای موثر جهت ارتباط با مشتری استفاده می کند. در بین فعالیت های بازاریابی، تبلیغات که بخشی از آن به حساب می‌آید، بیشتر بر جنبه ترجیح دادن بندر تکیه دارد. شش عامل نیروی انسانی، بودجه، تجهیزات، تکنولوژی، ویژگی های بندر و قوانین و مقررات به عنوان عوامل تاثیرگذار بر تبلیغات یک بندر شناسایی شدند. نتایج این تحقیق نشان داده است که ویژگی-های بندر و تامین بودجه دو عامل اصلی تاثیرگذار بر اجرا و کیفیت تبلیغات واحد بازاریابی بندر چابهار می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent1047
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علوم و فناوری دریاfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Marine Science and Technologyen_US
dc.subjectبندر چابهارfa_IR
dc.subjectبازاریابیfa_IR
dc.subjectتبلیغاتfa_IR
dc.subjectتکنیک سلسله مراتبیfa_IR
dc.titleشناسایی و رتبه بندی عوامل موثر در تبلیغات بازاریابی اداره بندر چابهار با استفاده از تکنیک سلسله مراتبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeکوتاهfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بنادر و کشتیرانی دانشگاه علوم دریایی چابهارfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهارfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد پردیس دانشکده مدیریت دانشگاه سیستان و بلوچستانfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue76
dc.citation.spage48
dc.citation.epage54


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد