نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorعباسی اصل, رویاfa_IR
dc.contributor.authorسعدی پور, اسماعیلfa_IR
dc.contributor.authorاسدزاده, حسنfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:41:10Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:41:10Z
dc.date.available1399-07-08T23:41:10Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:41:10Z
dc.date.issued2016-03-20en_US
dc.date.issued1395-01-01fa_IR
dc.date.submitted2015-08-03en_US
dc.date.submitted1394-05-12fa_IR
dc.identifier.citationعباسی اصل, رویا, سعدی پور, اسماعیل, اسدزاده, حسن. (1395). مقایسه اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم راهنمایی. رویکردهای نوین آموزشی, 11(1), 105-124. doi: 10.22108/nea.2016.21060fa_IR
dc.identifier.issn2476-3608
dc.identifier.issn2423-6780
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/nea.2016.21060
dc.identifier.urihttp://nea.ui.ac.ir/article_21060.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160214
dc.description.abstractپژوهش حاضر با هدف مقایسه­ اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی (گروه­های پیشرفت تیمی دانش­آموزان- جیگ­ساو- باهم‌آموختن) بر مهارت­های اجتماعی دانش­آموزان دختر پایه­ دوم راهنمایی منطقه­ سه تبریز انجام پذیرفته است.گروه نمونه شامل 97 نفر دانش­آموز از چهار کلاس است که از راه نمونه­گیری خوشه­ای چندمرحله­ای انتخاب شده­اند. از این چهار کلاس به صورت تصادفی سه کلاس به‌عنوان گروه­های آزمایشی و یک کلاس به عنوان گروه گواه در نظر گرفته شده‌اند و سپس در طی هشت جلسه در هر یک از گروه­های آزمایشی یکی از روش­های یادگیری مشارکتی مذکور اجرا شده و گروه گواه روند متداول تدریس را دنبال کرده است. برای گرد­آوری داده­ها از مقیاس مهارت­های اجتماعی ماتسون در دو مرحله­ی قبل و بعد از جلسات و برای تحلیل داده­ها از تحلیل واریانس یک‌طرفه و آزمون توکی استفاده شده است. براساس یافته­های پژوهش‌، در مقایسه اثربخشی این سه روش بر مهارت­های اجتماعی، تفاوت میانگین­های به‌دست­آمده بین گروه­های آزمایشی معنادار نیستند؛ ولی در مقایسه­ میانگین نمره‌های گروه­های آزمایشی با گروه گواه، تفاوت میانگین­های گروه­های آزمایشی الف (گروه­های پیشرفت تیمی دانش­آموزان) و ب (جیگ­ساو) با گروه گواه، به‌ترتیب در سطوح (01/0P<) و(05/0P<) معنادارند. این در حالی است که تفاوت میانگین­های <br />گروه­های آزمایشی ج (باهم‌آموختن) و گواه در هیچ‌یک از این سطوح معنادار نیست. به‌عبارت دیگر، نتایج گویای تفاوت این سه روش در تأثیرگذاری بر مهارت­های اجتماعی هستند.fa_IR
dc.format.extent819
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمعاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofرویکردهای نوین آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofNew Educational Approaches  en_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/nea.2016.21060
dc.subjectیادگیری مشارکتیfa_IR
dc.subjectگروه‌های پیشرفت تیمی دانش‌آموزانfa_IR
dc.subjectجیگ‌ساوfa_IR
dc.subjectباهم آموختنfa_IR
dc.subjectمهارت‌های اجتماعیfa_IR
dc.titleمقایسه اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانش‌آموزان دختر پایه دوم راهنماییfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume11
dc.citation.issue1
dc.citation.spage105
dc.citation.epage124
nlai.contributor.orcid0000-0003-1186-5424


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد