| dc.contributor.author | عباسی اصل, رویا | fa_IR |
| dc.contributor.author | سعدی پور, اسماعیل | fa_IR |
| dc.contributor.author | اسدزاده, حسن | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:41:10Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:41:10Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:41:10Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:41:10Z | |
| dc.date.issued | 2016-03-20 | en_US |
| dc.date.issued | 1395-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2015-08-03 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-05-12 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | عباسی اصل, رویا, سعدی پور, اسماعیل, اسدزاده, حسن. (1395). مقایسه اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانشآموزان دختر پایه دوم راهنمایی. رویکردهای نوین آموزشی, 11(1), 105-124. doi: 10.22108/nea.2016.21060 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-3608 | |
| dc.identifier.issn | 2423-6780 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22108/nea.2016.21060 | |
| dc.identifier.uri | http://nea.ui.ac.ir/article_21060.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160214 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر با هدف مقایسه اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی (گروههای پیشرفت تیمی دانشآموزان- جیگساو- باهمآموختن) بر مهارتهای اجتماعی دانشآموزان دختر پایه دوم راهنمایی منطقه سه تبریز انجام پذیرفته است.گروه نمونه شامل 97 نفر دانشآموز از چهار کلاس است که از راه نمونهگیری خوشهای چندمرحلهای انتخاب شدهاند. از این چهار کلاس به صورت تصادفی سه کلاس بهعنوان گروههای آزمایشی و یک کلاس به عنوان گروه گواه در نظر گرفته شدهاند و سپس در طی هشت جلسه در هر یک از گروههای آزمایشی یکی از روشهای یادگیری مشارکتی مذکور اجرا شده و گروه گواه روند متداول تدریس را دنبال کرده است. برای گردآوری دادهها از مقیاس مهارتهای اجتماعی ماتسون در دو مرحلهی قبل و بعد از جلسات و برای تحلیل دادهها از تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون توکی استفاده شده است. براساس یافتههای پژوهش، در مقایسه اثربخشی این سه روش بر مهارتهای اجتماعی، تفاوت میانگینهای بهدستآمده بین گروههای آزمایشی معنادار نیستند؛ ولی در مقایسه میانگین نمرههای گروههای آزمایشی با گروه گواه، تفاوت میانگینهای گروههای آزمایشی الف (گروههای پیشرفت تیمی دانشآموزان) و ب (جیگساو) با گروه گواه، بهترتیب در سطوح (01/0P<) و(05/0P<) معنادارند. این در حالی است که تفاوت میانگینهای <br />گروههای آزمایشی ج (باهمآموختن) و گواه در هیچیک از این سطوح معنادار نیست. بهعبارت دیگر، نتایج گویای تفاوت این سه روش در تأثیرگذاری بر مهارتهای اجتماعی هستند. | fa_IR |
| dc.format.extent | 819 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Isfahan | en_US |
| dc.relation.ispartof | رویکردهای نوین آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | New Educational Approaches | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22108/nea.2016.21060 | |
| dc.subject | یادگیری مشارکتی | fa_IR |
| dc.subject | گروههای پیشرفت تیمی دانشآموزان | fa_IR |
| dc.subject | جیگساو | fa_IR |
| dc.subject | باهم آموختن | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای اجتماعی | fa_IR |
| dc.title | مقایسه اثربخشی سه روش یادگیری مشارکتی بر مهارت های اجتماعی دانشآموزان دختر پایه دوم راهنمایی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکترای روان شناسی تربیتی دانشگاه مازندران، بابلسر، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 11 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 105 | |
| dc.citation.epage | 124 | |
| nlai.contributor.orcid | 0000-0003-1186-5424 | |