دوره 11, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر منبع کنترل معلم، خودکارآمدی مدیریت کلاس و نظم، و خودکارآمدی در تدریس بر جوّ محیطی کلاس در معلمان دوره ابتدایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)این پژوهش با هدف تعیین تأثیر منبع کنترل معلم، خودکارآمدی مدیریت کلاس و نظم و خودکارآمدی در تدریس بر جوّ محیطی کلاس در معلمان دوره ابتدایی شهرستانهای اردکان و میبد انجام شد. این پژوهش، مطالعهای توصیفی از نوع همبستگی بود. ...
-
اهمالکاری تحصیلی دانشجویان: نقش سبکهای مقابله با تنیدگی و ابعاد دوگانه کمالگرایی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)این پژوهش با هدف بررسی نقش سبکهای مقابله با تنیدگی و ابعادکمالگرایی در پیشبینی اهمالکاری تحصیلی دانشجویان انجام شد. پژوهش حاضر از نوع رابطهای است. از میان دانشجویان کارشناسی دانشگاه اصفهان، 190 نفر به روش نمونهگیری ...
-
بررسی اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر شهر اصفهان
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)هدف از این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش تکنیکهای فراشناختی بر انگیزش پیشرفت و عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر دبیرستانی شهر اصفهان بود. این پژوهش نیمهتجربی با طرح پیشآزمون - پسآزمون و پیگیری چهارماهه با گروه کنترل انجام ...
-
مقایسه اثربخشی آموزش تفکر انتقادی بهشیوه تمثیل و چرخه کارپلوس بر فرایندهای شناختی تحلیل، استنباط، ارزشیابی، استدلال استقرایی و استدلال قیاسی
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)آموزش تفکر انتقادی به انگیزه برای یادگیری، کسب مهارتهای حل مسأله، تصمیمگیری، استدلال و افزایش مهارتهای شناختی منجر میشود و پژوهشهاپژوهشها نشان میدهد تفکر انتقادی را میتوان با تمرین و آموزش ارتقا داد. بنابراین، با ...
-
نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مؤلفههای اهداف پیشرفت دانشجویان
(معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan, 2016-03-20)با توجه به اهمیت اهداف پیشرفت بهعنوان مؤلفه مهم انگیزشی برای فهم رفتار دانشجویان، بررسی زمینهها و بسترهای آن، همچون ادراکات محیط کلاسی ساختنگرا حائز اهمیت است؛ از اینرو، هدف پژوهش، بررسی نقش ادراک از محیط یادگیری ...



