نقش ادراک از محیط یادگیری ساختن گرا بر مؤلفههای اهداف پیشرفت دانشجویان
(ندگان)پدیدآور
کارشکی, حسینغلباش قره بلاغی اینالو, سمانهطاطاری, یونسنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
با توجه به اهمیت اهداف پیشرفت بهعنوان مؤلفه مهم انگیزشی برای فهم رفتار دانشجویان، بررسی زمینهها و بسترهای آن، همچون ادراکات محیط کلاسی ساختنگرا حائز اهمیت است؛ از اینرو، هدف پژوهش، بررسی نقش ادراک از محیط یادگیری ساختنگرا بر مؤلفههای اهداف پیشرفت در دانشجویان بود. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکدههای ادبیات و علوم انسانی، علوم تربیتی و روانشناسی، علوم پایه و کشاورزی در سال (4-1393) بود. حجم نمونه بهروش نمونهگیری سهمیهای، با درنظرگرفتن حجم جامعه در دانشکدههای مختلف با استفاده از فرمول کوکران، 193 تن برآورد شد. در این پژوهش، دو پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری ساختنگرای اجتماعی و اهداف پیشرفت استفاده شد. دادههای بهدست آمده با استفاده از الگوی معادلات ساختاری تحلیل و الگوی پیشنهادی آزمون شد. نتایج نشان داد که محیط یادگیری ساختنگرا بر مؤلفههای اهداف پیشرفت تأثیر مثبت و معنادار دارد (pp). این بدان معناست که مؤلفههای اهداف پیشرفت دانشجویان تحت تأثیر محیط یادگیری آنان قرار دارد.
کلید واژگان
واژه های کلیدی: ادراک از محیط یادگیری ساختنگرااهداف پیشرفت
الگوی معادلات ساختاری
دانشجویان
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایرانکارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
کارشناس ارشد تحقیقات آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
شاپا
2476-36082423-6780




