• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • رویکردهای نوین آموزشی
    • دوره 13, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مسئولیت پذیری اجتماعی مدرسه؛ مطالعة موردی: دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد

    (ندگان)پدیدآور
    پودینه, مرضیهحسینقلی زاده, رضوانمهرام, بهروز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    956.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی این پژوهش، شناسایی ابعاد و مؤلفه­های مسئولیت­پذیری اجتماعی مدرسه و مطالعة آن در دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد است. برای دستیابی به این هدف از روش مطالعة موردی استفاده شده است. خبرگان اصلی شامل مدیران مدارس، معلمان، دانش­آموزان و والدین آنها بودند. علاوه­ بر این، برای جمع­آوری داده­ها از گروه کانونی، مصاحبة نیمه­ساخت‌یافته، مشاهده و بررسی اسناد استفاده شد. داده­ها به­شیوة تفسیری در فرایند کدگذاری تحلیل شده است. نتایج نشان می­دهد ابعاد اجتماعی- سیاسی، اخلاقی- فرهنگی، قانونی، اقتصادی و زیستی مهمترین ابعاد مسئولیت­پذیری اجتماعی مدرسه معرفی شده­اند. در نتیجه، یکصد و یازده مؤلفة مسئولیت­پذیری اجتماعی مدرسه شناسایی و استخراج شد. نتایج حاصل از مطالعة دو مدرسه با هدف بررسی چگونگی تحقق مسئولیت­پذیری اجتماعی نشان می­دهد توجه به ابعاد اجتماعی- سیاسی، اخلاقی- فرهنگی و قانونی بیش از ابعاد زیست­محیطی و اقتصادی بوده است.
    کلید واژگان
    مسئولیت پذیری اجتماعی
    آموزش‌وپرورش
    مدرسه

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی و توسعة منابع انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
    دانشیار گروه مطالعات برنامه‌ریزی درسی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران

    شاپا
    2476-3608
    2423-6780
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nea.2019.111790.1253
    http://nea.ui.ac.ir/article_24301.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/160186

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب