مسئولیت پذیری اجتماعی مدرسه؛ مطالعة موردی: دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد
(ندگان)پدیدآور
پودینه, مرضیهحسینقلی زاده, رضوانمهرام, بهروزنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش، شناسایی ابعاد و مؤلفههای مسئولیتپذیری اجتماعی مدرسه و مطالعة آن در دو مدرسة متوسطة دخترانة شهر مشهد است. برای دستیابی به این هدف از روش مطالعة موردی استفاده شده است. خبرگان اصلی شامل مدیران مدارس، معلمان، دانشآموزان و والدین آنها بودند. علاوه بر این، برای جمعآوری دادهها از گروه کانونی، مصاحبة نیمهساختیافته، مشاهده و بررسی اسناد استفاده شد. دادهها بهشیوة تفسیری در فرایند کدگذاری تحلیل شده است. نتایج نشان میدهد ابعاد اجتماعی- سیاسی، اخلاقی- فرهنگی، قانونی، اقتصادی و زیستی مهمترین ابعاد مسئولیتپذیری اجتماعی مدرسه معرفی شدهاند. در نتیجه، یکصد و یازده مؤلفة مسئولیتپذیری اجتماعی مدرسه شناسایی و استخراج شد. نتایج حاصل از مطالعة دو مدرسه با هدف بررسی چگونگی تحقق مسئولیتپذیری اجتماعی نشان میدهد توجه به ابعاد اجتماعی- سیاسی، اخلاقی- فرهنگی و قانونی بیش از ابعاد زیستمحیطی و اقتصادی بوده است.
کلید واژگان
مسئولیت پذیری اجتماعیآموزشوپرورش
مدرسه
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایراندانشیار گروه مدیریت آموزشی و توسعة منابع انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
دانشیار گروه مطالعات برنامهریزی درسی، دانشگاه فردوسی مشهد، خراسان رضوی، ایران
شاپا
2476-36082423-6780




