مدل علّی پیشبینی عملکرد تحصیلی دانشآموزان دختر: نقش اهداف پیشرفت و تعللورزی تحصیلی
(ندگان)پدیدآور
رادمنش, حمیدهخلیلی صدراباد, مریمخلیلی صدرآباد, افسرنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش، پیشبینی عملکرد تحصیلی براساس اهداف پیشرفت و تعللورزی تحصیلی است. بدین منظور، ۳۰۰ دانشآموز دختر سال اول دبیرستان (دورة دوم) به روش نمونهگیری خوشهای انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات، از پرسشنامههای جهتگیری هدف الیوت و مکگریگور (2001) و پرسشنامة تعللورزی تحصیلی سولومون و راثبلوم (6/1984) و معدل کل دانشآموزان استفاده شده است. دادهها با استفاده از روش «مدل معادلات ساختاری» تحلیل شدند. مدل ارزیابیشده از شاخصهای برازندگی خوبی برخوردار بوده است. نتایج مدل معادلات ساختاری نشان میدهد اهداف تسلط-گرایشی (003/0=p)، تسلط-اجتنابی (03/0=p) عملکرد-گرایشی (03/0=p
کلید واژگان
اهداف پیشرفتتعللورزی تحصیلی
عملکرد تحصیلی
دانشآموزان دختر دبیرستانی
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه یزد، یزد، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه علامه طباطبایی
دانشجوی دکتری روانشناسی تربیتی، دانشگاه امام رضا(ع)، مشهد، خراسان رضوی، ایران
شاپا
2476-36082423-6780




