• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • تحقیقات بازاریابی نوین
    • دوره 7, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر کیفیت خدمات الکترونیکی بر وفاداری الکترونیکی با تبیین نقش رضایت الکترونیکی، ارزش ادراک‌شده و تبلیغات توصیه‌ای الکترونیکی؛ مطالعة موردی: خرده‌فروشی‌های الکترونیکی شهر تهران

    (ندگان)پدیدآور
    خداداد حسینی, سید حمیدمشبکی اصفهانی, اصغرملایی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    501.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سازمان­ها با شناخت اهمیت حفظ مشتریان، در جست‌وجوی راهکارهایی برای حفظ آنان هستند. مشتریان زمانی به سازمان وفادار خواهند بود که سازمان انتظارات آنان را بشناسد و برای برآوردن نیازهای آنان عمل کند. مفهوم کیفیت خدمات، ضرورت توجه­به نیازها و خواسته‌های مشتریان را مدنظر دارد تا به وفادارسازی مشتریان بینجامد. هدف از پژوهش حاضر، بررسی رابطة بین کیفیت خدمات الکترونیک و وفاداری الکترونیک باتوجه­به نقش میانجی «رضایت الکترونیک»، «ارزش ادراک‌شده» و «تبلیغات توصیه‌ای الکترونیکی» است. جامعة آماری پژوهش حاضر  مشتریان فروشگاه‌های اینترنتی شهر تهران است. پژوهش از نوع توصیفی است  و برای گردآوری داده­های لازم از پرسشنامه و برای سنجش روایی پرسشنامه استفاده از میانگین واریانس استخراج­شده و برای تعیین پایایی از روش پایایی ترکیبی استفاده شده است. بعد از مرور کامل مبانی نظری و انتخاب اعضای نمونة آماری به­روش نمونه­گیری دردسترس ، برای جمع­آوری داده­های لازم از پرسشنامه استفاده شده است که بنابر نامعلوم­بودن جامعه تعداد 384پرسشنامه تهیه و توزیع شد و سپس اطلاعات جمع‌آوری‌شدند و بااستفاده از روش معادلات ساختاری و نرم­افزار pls سنجش شدند. نتایج نشان می‌دهد که کیفیت خدمات الکترونیکی به‌طورمستقیم و غیرمستقیم بر وفاداری مشتریان تأثیرگذار است و تأثیر غیرمستقیم آن(633/0) بیشتر از تأثیر مستقیم (269/0) است؛ افزون­براین، رضایت الکترونیکی مهمترین عامل در ایجاد وفاداری در بین مشتریان شناخته شده است.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات الکترونیکی
    رضایت الکترونیکی
    ارزش ادراک‌شده
    تبلیغات توصیه‌ای الکترونیکی
    وفاداری الکترونیکی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2017-08-23
    1396-06-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    استاد دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    استاد دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکدة مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس، تهران

    شاپا
    2228-7744
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/nmrj.2017.21795
    http://nmrj.ui.ac.ir/article_21795.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/158204

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • امکان‌سنجی اقدامات بازپرس در فرایند دادرسی الکترونیکی 

      موذن زادگان, حسنعلی؛ عابدی نیستانک, امیرحسین (قوه قضائیه, 2023-09-23)
      موضوع دادرسی کیفری الکترونیکی، تحقق مراحل دادرسی از کشف جرم تا اجرای مجازات در صورت احراز بزهکاری متهم و یا صدور قرار منع‌تعقیب یا برائت او از طریق سامانه‌های الکترونیکی و مخابراتی است. اهداف برقراری این نوع دادرسی، سرعت ...

    • تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها) 

      بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)
      در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دست‌اندکاران صحنه بین‌المللی در پی آن ...

    • تجارت الکترونیک، گامی بسوی اشتغال (مدلها، چالشها و راهکارها) 

      بردبار, غلامرضا (دانشگاه یزدYazd University, 2004-02-20)
      در عرصه جدید صنعت و تجارت، هر کس که با شناخت، اشراف بیشتر، هدف و آرمان روشن تر به میدان آید و از ابزارهای نوین بهره جوید، قدرت تأثیرگذاری و نفوذ بیشتر در جامعه جهانی دارد. هر یک از دست‌اندکاران صحنه بین‌المللی در پی آن ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب